Yvette| Onzekerheid en een challenge voor thuis!

by Yvette Post

Naar de sportschool… ik? Echt niet! Dan kijkt iedereen naar mij en zullen ze wel denken. OF Nee joh ik ga echt niet tussen al die gespierde en fitte mensen staan. Dit zijn toch wel 2 redenen die ik heel vaak hoor waarom mensen niet naar de sportschool DURVEN! En dat vind ik echt heel erg.
Die gespierde en fitte mensen zijn ook niet zo geboren, en waren ook niet zo toen ze de eerste keer de sportschool in liepen. En geloof het of niet, de meeste zijn echt alleen met zich zelf bezig, en hebben vaak niet eens door dat er “nieuwe” sporters zijn. En de mensen die opmerkingen durven te maken zijn vaak super onzeker en denken door andere mensen te beledigen er zelf beter van te worden, super triest natuurlijk. Iedereen mag er zijn, hoe je er ook uitziet en hoe fit je ook bent. En de eerste stap zetten is het moeilijkste, maar he.. je bent er wel.

THUIS SPORTEN:

Als de sportschool toch nog een te grote stap is kun je natuurlijk eerst beginnen met thuis sporten. Veilig op de plek waar je helemaal je zelf kunt zijn. Op mijn youtube heb ik verschillende workout’s staan die je thuis met weinig of geen materialen zou kunnen doen. Ga niet gelijk de heftigste workout doen die je op youtube kan vinden want dat kan helaas ook averechts werken. We willen natuurlijk niet gelijk een blessure krijgen. Bouw het rustig op, en geef vooral je lichaam de kans om te wennen. En wat ik veel belangrijker vind, let op je houding. Houding is veel belangrijker dan het gewicht waar mee je de oefening doet. Je kunt een kabouter squat maken met 20 kilo, of je maakt een mooie diepe squat (knie hoogte) zonder gewicht of met 5 kilo. Geef mij de 2e optie dan maar. Veiligheid boven alles.

CHALLENGE:
Soms heb je thuis net wat meer uitdaging nodig, en daarom leek het mij leuk om samen een challenge te doen.
Rebels als ik ben beginnen we niet op de eerste van de maand , maar zullen we gewoon vandaag beginnen? 14 dagen gaan we squaten en push ups maken. Dus werken we aan het boven lichaam en aan de benen. We bouwen het aantal steeds met 5 op voor de squats en met 2 voor de push up’s . Ik zal iedere dag de challenge mee doen en op mijn instagram plaatsen. Dus mocht je het leuk vinden kan je hem dan natuurlijk met mijn filmpje mee doen. www.instagram.nl/Blog.yvettestyle






Squat :
1: Zorg er voor dat je voeten op heup breedte staan
2: Duw jouw knieën naar buiten.
3: Knieën komen niet voorbij jouw tenen.
4: Zorg dat je niet gaat hangen, sta trots.

5: Probeer tot 90 graden te zakken, dus niet lager dan jouw knieholtes.


Push up’s
1: Zorg dat jouw rug recht blijft.
2: Handen en schouders zijn in 1 rechte lijn.
3: Kijk schuin naar voren om je nek te ontspannen.
4: Het mag vanaf de knieën maar natuurlijk ook op de tenen.
5: Zak tot elleboog hoogte.

6: Lukt het niet op de grond , probeer het met je handen tegen de muur!


Probeer vooral te kijken naar wat WEL lukt, en niet naar wat nog NIET lukt. Van proberen kan je leren, en je zult merken hoe vaker je het doet hoe makkelijker het word!

Heel veel succes!
Liefs Yvette

Misschien vind je dit ook leuk

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.