Laat jij je kind wel of niet vaccineren?

by Tamara

Het is volgens mij een beetje een hot topic op dit moment, dat wel of niet laten vaccineren van je kind. Ik heb geen idee of het al veel langer speelt, maar toen Maxim geboren werd hoorde ik er nooit iemand over en ook na Floris hoorde ik nooit iets over vaccinaties die schadelijk zouden zijn. Waarom dan nu ineens wel?

Eigenlijk heb ik er nooit over getwijfeld of ik mijn kinderen zou laten inenten. Juist omdat ik bij mijn eerste twee kinderen nooit wat gehoord had over de kennelijke gevaren van inenten, was ik me van geen kwaad bewust dat het laten vaccineren niet goed voor je kind zou zijn. Iedereen deed het toch? Ik kende niemand die zijn kinderen niet in liet enten en hoorde er nooit iemand over. Bovendien was het zo’n gewoonte dat je naar het consultatiebureau ging om je kind te laten wegen/meten en voor de prikjes. Ik had echt geen idee dat er mensen waren die dat niet deden.

Toen Floris 1 jaar was ongeveer zag ik de eerste berichten verschijnen met dat inenten schadelijk was voor je kind. Eerst wuifde ik het wat weg, het zou wel weer de zoveelste hype zijn die weg weer voorbij zou gaan. Net als dat iedereen nu helemaal into de superfoods is. Een paar jaar geleden hoorde je er niemand over en nu is het ineens een hele hype. Maar na het zoveelste bericht dat op mijn facebooktijdlijn voorbij kwam besloot ik me er toch maar eens in te verdiepen. Misschien kwam het door de kwaliteit van het stuk, aangezien het dusdanig slecht was geschreven en het bijna op een agressieve manier de boodschap probeerde over te brengen, maar het kon mij niet overtuigen om het niet te doen.

Ik heb er over nagedacht, het er met de huisarts en de arts op het consultatiebureau over gehad en toen Lauren toch in laten enten. Waarom? Nou omdat ik die ziektes die je kunt krijgen als je niet bent ingeënt veel enger vind klinken dan de dingen die je zou kunnen krijgen van de inentingen. Ik kwam laatst een onderzoek tegen dat o.a. autisme veroorzaakt word door vaccineren, maar ik ben van mening dat dat iets is wat je ook kunt krijgen als je niet gevaccineerd bent. Wie weet zijn die onderzoeksresultaten ook maar berust op toeval.

En dan wat er allemaal in de vaccinaties zit, tja… Om eerlijk te zijn wil ik niet eens weten wat er allemaal in mijn eigen eten zit. Noem me naïef, maar ik steek liever mijn hoofd in het zand dan dat ik me zorgen maak over elke stap die ik maak.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie je kinderen wel of niet laten inenten en wat jullie redenen hiervoor zijn. Ik kan namelijk alleen maar hele agressief geschreven opinies vinden en ik ben best wel benieuwd naar de echte redenen. Iedereen is vrij om te reageren, maar houd het wel een beetje netjes!

Misschien vind je dit ook leuk

59 comments

Dex 19 november 2017 - 23:03

Wat een hoop walgelijke vervelende reacties zeg. Ik twijfel zelf ook, maar zal de ander nooit zo veroordelen zoals de meeste van de reacties. Ik ben zelf werkzaam in de medische wereld, wees alsjeblieft anno 2017 kritisch en neem niet altijd klakkeloos over wat het rijk voor jou heeft bepaald. Heb een beetje respect voor elkaar man, sjonge jonge. Echt van die ouders die er heilig van overtuigd zijn dat hun mening de enige juiste is. Blegh

Reply
Jeanne 19 januari 2016 - 21:07

Zelf ben ik op jonge leeftijd niet ingeënt, mijn ouders hebben deze keuze bewust gemaakt. Mijn moeder is wel ingeënt, al was dat toen nog minder vaccinaties en mijn vader niet. Ik ben een van de 7, volgens mij hebben een broer en twee zussen op jonge leeftijd kinkhoest gehad. Hier hebben ze niets aan overgehouden, alleen een klein poosje ziekelijk. Mijn broertje van 14, zusje van 6 en broertje van 7 maanden hebben dat alledrie nooit gehad. Mazelen hebben we ook allemaal 2 jaar geleden gehad (op mn jongste broertje na dus), ook hier hebben we allemaal niets aan overgehouden(1 tot 1.5 week ziekelijk, verschilde per persoon). Vorig jaar ben ik in Uganda geweest, daarom ben ik toen voor DKTP en Hepatitus A+B ingeënt. Dit was op oudere leeftijd, ik ben er niet ziek van geweest. Mijn ouders willen misschien ook nog de andere kinderen gaan laten inenten, net zoals ik, op oudere leeftijd. Er zijn geen sterfgevallen door niet inenten, wel door inenten. Ook zorgt inenten voor meer ziektes dan niet inenten.

Reply
Anoniem 19 januari 2016 - 12:20

Helaas zijn er ook te veel verhalen bekend van ouders met kindjes die wel tijdelijke of blijvende schade hebben opgelopen door vaccineren, die door schade en schande wijs worden.. Niet alle kindjes reageren allemaal hetzelfde op de prikken. En je weet bij voorbaat niet of je kind er wel of niet tegen kan, allergisch er voor is of bv een lekke darm heeft.. Er zijn ook kindjes die overlijden aan een fikse griep of longontsteking, tegen roodvonk is geen vaccinatie. Ziektes die wij normaal doorstaan hebben zoals waterpokken, daar is straks een vaccin voor, omdat ze ons nu ineens bang willen praten dat daar ook kindjes aan dood zijn gegaan. Maar hoe je het ook wend of keert, risico’s zijn er altijd. Het risico dat mijn kinderen op de drukke weg voor ons huis, onder een een auto komen, is vele malen groter dan op zo’n kinderziekte (die de meeste van onze ouders en grootouders gewoon doorstaan hebben). Kinderen met een slecht immuunsysteem zijn er altijd, en baby’s van jonge leeftijd moet je sowieso voorzichtig mee zijn. Daarnaast het menselijk lichaam zit zo gecompliceerd in elkaar, gebouwd met een normaliter goed gezond imuunsysteem en afweermechanisme, gewoon indrukwekkend. Ervoor zorgen dat je lichaam gezond blijft middels goede gezonde voeding en zorg is vele malen belangrijker. Ik denk ook niet dat alles te wijten valt aan de vaccinaties, het zal een combinatie zijn van.. bv ook voeding. Maar wees je bewust ervan, verdiep je.

Reply
Marlous 19 januari 2016 - 12:13

Dat het een gevoelig onderwerp is en altijd zal blijven, daar kunnen we niet omheen. Uitspraken als dat je als een waardeloze ouder wordt gezien als je je kind niet in laat enten, Is mijns inziens ontzettend respectloos.

Mijn man is door inenten bijna overleden. Dit is door twee artsen bevestigd. Daarna is hij tot z’n 13e ontzettend ziek geweest, kantje boord gelegen. De vaccins hebben zijn immuunsysteem naar de knoppen geholpen. Mensen die beweren dat de bijwerkingen weinig voorstellen, mogen zich fijn achter hun oren krabben. Lees je toch eens in. Als je een auto gaat kopen, verdiep je je er ook in en neem je een weloverwogen keus. Waarom dan niet wat het vaccineren betreft?

Mijn zusje en ik hebben ondanks de vaccinaties, toch de mazelen, bof en rode hond gehad. Ik bedoel maar…

Oh enne ik woon niet in de Biblebelt… Ook dat is allang achterhaalt.

Reply
Hari 19 januari 2016 - 00:44

Eerlijk is eerlijk: Van zowel de instanties die je ervan willen overtuigen wat de voordelen zijn als van de partijen die juist de nadelen belichten kan je geen duidelijkheid krijgen en moet je volgens mij ook maar niet verwachten. Dit vraagstuk is onderhevig aan zoveel motieven dan verschillende partijen.

Ook ik heb me van beide kanten laten informeren, maar de keuze blijft nog steeds bijzonder moeilijk. Mijn zoontje van 2,5 jaar is niet ingeënt en voorlopig ziet alles er prima uit. Maar dat betekent nog niet dat ik geen spijt als haren op mijn kop kan krijgen als hij ernstig ziek zou worden in de vorm van een ziekte waartegen hij ingeënt had kunnen zijn.

Ik en zijn vader hebben na alle informatie een keuze gemaakt op basis van waar we ons prettig bij voelden. Hoe dan ook zul je in de rest van je leven tegenstanders van je keuze gaan ontmoeten, zij het familie of vrienden, naasten of kennissen of instanties…

Reply
ellen 18 januari 2016 - 16:40

Mag ik ook even mijn zegje doen?

Want leest iedereen wel eerst de bijsluiter van de vaccins die baby’s/kinderen krijgen toegediend? Het is bekend dat zelfs artsen en cb-personeel nog nooit een bijsluiter hebben ingekeken en zich uitsluitend blijken te baseren op de (eenzijdige) informatie die zij van het RIVM onder ogen krijgen. Daarnaast wordt vaccinatie tijdens hun studie maar heel summier behandeld (enkele uurtjes, niet meer).

Voorbeeldje frequentie bijwerkingen vlgs bijsluiter (in dit geval het BMR-vaccin, maar overeenkomend met in bijsluiters opgesomde bijwerkingen vaccins in het algemeen):
Voedings- en stofwisselingsstoornissen: ZEER VAAK (verlies van eetlust)
Psychische stoornissen: ZEER VAAK (abnormaal huilen, prikkelbaarheid, rusteloosheid)
Nervositeit: VAAK
Zenuwstelstelaandoeningen: SOMS
Maagdarmstelselaandoeningen: VAAK (diarree, braken)
Algemene aandoeningen en toedieningsplaatsstoornissen: ZEER VAAK
Koorts: >38 ° C, lokale zwelling op de injectieplaats, vermoeidheid, pijn, roodheid: VAAK
Koorts: >39,5 ° C, injectieplaatsreacties zoals verharding van toedieningsplaats, lokale zwelling op de plaats van injectie (> 50 mm): SOMS

En bij het meldcentrum Lareb (overheidsinstelling) komen er ELK jaar een paar duizend meldingen binnen van bijwerkingen nà vaccinatie, waarvan zo’n 100 als ernstig beschouwd (per jaar dus). Definitie ‘ernstig’ volgens Lareb: ‘melding waarin de bijwerking(en) voldoet aan een criterium voor ‘ernst’. Lareb volgt hierbij de internationaal afgesproken CIOMS-criteria: bijwerkingenmet als gevolg overlijden, levensbedreigende gebeurtenissen, ziekenhuisopname of verlenging hiervan, bijwerkingen resulterend in ernstige en/of permanente handicap of die leiden tot aangeboren afwijkingen’. Deze getallen zullen niet in verhouding staan met het aantal complicaties na een natuurlijk doorgemaakte kinderziekte. Kinderziektes waar nu massaal tegen ingeënt wordt waar we vroeger alle tijd voor kregen om ze 1 voor 1 ‘op te ruimen’. Kinderziektes die VOOR de invoering van de vaccins al op hun retour waren. En er loopt vandaag de dag nog een hele generatie rond die niet of nauwelijks gevaccineerd werd (de ‘oudjes’).

Afsluitend met dit nadenkertje: is het eigenlijk niet vreemd dat vaccins (preventief toegediend aan gezonde mensen) onder de ‘geneesmiddelenwet’ vallen, maar dat de ingrediënten in diezelfde vaccins (zoals bijvoorbeeld formaldehyde, als kankerverwekkend beschouwd) in de ‘biocidenwet’ zijn ondergebracht?

Sterkte met jullie keuze!

Reply
Ester 18 januari 2016 - 21:19

‘De oudjes’ hebben anders voldoende ellende meegemaakt ook :).
Ik denk dat elke oudje wel een pittig verhaal kan vertellen over een broertje, zusje, nichtje of neefje dat het leven op jonge leeftijd liet. Mijn oma’s gezin was oorspronkelijk met 7, waarvan 3 de leeftijd van 12 jaar gehaald hebben.

Kindersterfte lag een pak hogen! En niet altijd, maar VAAK door smerige ziektes. De bijwerkingen die VAAK of ZEER VAAK voorkomen zijn trouwens zo ongenuanceerd. Koorts: VAAK. Nuja … als we het inenten afschaffen en dan kijken naar jaarlijks aantal sterfgevallen aan zeg maar ‘kinkhoest’. ‘t Zal ook SOMS zijn, en ‘t zal je kind maar zijn.

Reply
Ineke 19 januari 2016 - 13:36

Benieuwd waar deze lijst vandaan komt? In de bijsluiter bij RIVM staat een heel ander verhaal, veel minder zorgwekkend:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/Vaccins/Bijsluiters_vaccins/Bijsluiters_Rijksvaccinatieprogramma
Daarin ook de lijst met ingredienten.
6.1 Lijst van hulpstoffen Poeder:
Sorbitol
Natriumfosfaat
Kaliumfosfaat
Sucrose
Gehydrolyseerd gelatine
Medium 199 met zouten van Hanks
Minimum essentieel medium, Eagle (MEM)
Mononatrium L-glutamaat
Neomycine
Fenolrood
Natriumbicarbonaat
Zoutzuur (om de pH aan te passen)
Natriumchloride (om de pH aan te passen)
Oplosmiddel: Water voor injecties

Geen formaldehyde te bekennen.

Wist je trouwens dat mandarijnpartjes en grapefruit in blik met zoutzuur worden gepelt, en dan met loog geneutraliseerd? Even afspoelen en dan is het compleet onschadelijk. Chemie is vreemd…

Reply
ellen 19 januari 2016 - 14:21

Dat lijstje frequentie bijwerkingen is afkomstig van de bmr-bijsluiter voor professionals (op de rivm website ook aan te klikken). En inderdaad geen formaldehyde in dit vaccin. Wel in andere: Hep.B – DTP – Infanrix Hexa – Act.Hib.
En nogmaals, het inspuiten van dit soort stoffen heeft een heel ander effect op het lichaam dan via voedsel opgenomen (en daar is dus nog nooit onderzoek naar gedaan). Kijk maar naar het ‘lijmlekkendenaalden’ schandaal dat vorig jaar uitgebreid in het nieuws was, met tijdelijke vaccinatiestop. Zelfs professoren (in Ndl) maakten zich grote zorgen over de (niet onderzochte) gevolgen van epoxylijm in die jonge lijfjes… 1% lekkende naalden vlgs het RIVM was geen probleem (maar dit betekent wel 25.000 naalden per jaar met een mogelijk risico).

En de inhoud van bijsluiters behoeft vaak een ‘vertaling’ (ook gewoon op internet te vinden):
RVP-vaccins gekweekt op menselijke en dierlijke cellijnen:
BMR: geproduceerd in WI-38 humane diploïde longfibroblasten.
Infanrix-IPV: gekweekt op Vero-cellen (apennieren)
Infanrix Hexa: gekweekt op Vero-cellen
DTP: gekweekt op Vero-cellen
* De WI-38 cellijn (Wistar Institute-38) is ontwikkeld in juli 1962. Van oorsprong betrof het vrouwelijk longweefsel van een geaborteerde foetus bij een zwangerschapsduur van ongeveer 3 maanden.
* Vero-cellen: nierweefsel van een volwassen Afrikaanse groene aap (Cercopithecus aethiops). De cellijn is opgericht in 1962 door Japanse wetenschappers.

Plus 8 e-nummers (waar steeds meer bewuste ouders op letten bij het winkelen) in het bmr-vaccin, waaronder de smaakstof glutamaat en varkensgelatine…

Reply
Michelle 18 januari 2016 - 15:53

Wat zijn dit soort onderwerpen toch altijd gevoelig. Ik ga er maar vanuit dat iedere ouder doet in zijn of haar ogen het beste is voor het kind. Wij laten Frummel straks gewoon inenten. In mijn omgeving is letterlijk iédereen geënt, en we zijn er allemaal groot op geworden. Ik ga er dus ook vanuit dat de bijwerkingen minder risicovol zijn dan de ziektes zelf.

Reply
Anita 18 januari 2016 - 13:30

Mijn dochter is na veel overleg met allerlei mensen niet gevaccineerd. De site http://www.nvkp.nl vond ik fijn. Verder overleg met kinderarts, homeopaat, boeken lezen, uitzoeken wat de ziekten inhouden besloten om onze dochter niet te vaccineren.

Mijn paard heeft elk jaar last van de verplichte influenza enting. Enting kost 2 tientjes, de dierenarts rekening erna…. minimaal een 0 erachter. .. ik kan het nu een beetje in de hand houden doordat ik weet wat wel en niet helpt maar nog paar maand bezig haar weer op orde te krijgen. Dat is de reden dat ik verder ben gaan kijken. Daarvoor wasik oovertuigd van de werking… want ja… Iedereen doet het en anders is het zoooo gevaarlijk.
Vergeet de kracht van ons immuunsysteem niet. Een wonder.

Succes met de keuze voor iedereen!

Reply
Joke Vermanen 18 januari 2016 - 13:27

Ik vind het wel zielig voor je kinderen dat je blijkbaar liever je kop in het zand steekt dan dat je weloverwogen keuzes maakt voor ze. Want dat zal je dan voor een heleboel dingen doen (lijkt me) dus niet alleen wat vaccineren betreft.
Ik ben van mening dat iedereen zich hoort in te lezen over de verschillende ziektes die je op kunt lopen als kind. Dus ook die ziektes waar tegen gevaccineerd wordt. Omdat je dan weet wat er in gespoten wordt als je wél vaccineert bijvoorbeeld. En ook dat je dan weet waar je op moet letten als je kind tóch die ziekte krijgt en je direct de juiste stappen kunt ondernemen.
Zo ben je bijvoorbeeld helemaal niet beschermd tegen alle vormen van hersenvliesontsteking en meningitis, er wordt namelijk maar tegen een klein aantal ingeënt en de rest kan je dus gewoon nog oplopen.
Ik vind gewoon dat de overheid ons daar wel eens wat beter over mag informeren. Want eigenlijk worden we gewoon dom gehouden door hen.

Reply
Alicia 18 januari 2016 - 12:03

Ik heb mijn zoontje ook laten intenten. Heb er gewoon niet genoeg verstand van om bewust voor niet inenten te kiezen.

Reply
Lilian 18 januari 2016 - 11:45

Wat maakt dit toch altijd veel los in mensen! (En verschijnen er in ene reacties van mensen die ik nog nooit heb zien reageren – best benieuwd hoe zij dan nu in ene op jouw site komen.. Waren ze er altijd al (lurkers) of komen ze hun “evangelie verkondigen”/”zieltjes winnen”..

Reply
Eva van Zeeland 18 januari 2016 - 11:31

Hoi Tamara,

De beslissing om wel, niet, later of gedeeltelijk te vaccineren heeft grote gevolgen voor de gezondheid van je kindje, en helaas wordt ons niet alles verteld wat we nodig hebben om een goed gefundeerde en verantwoorde keuze te maken. Waar het in de praktijk veelal op neerkomt is dat de reguliere voorlichting de ‘gevaren’ van de ziektes aanzet en zwijgt over de inhoudsstoffen en de daarmee geassocieerde gezondheidsrisico’s van vaccins. Voor beide kanten van het verhaal zullen we, het liefst al tijdens de zwangerschap, de tijd moeten nemen. Samen met Door Frankema praat ik op donderdag 21 januari 2016 om 20:00 uur over gezond opgroeien zonder vaccins, hoe en waarom dat ook kan. Tijdens het Natuurlijk Spreekuur heb je de gelegenheid om vragen te stellen via de chat. Je kunt je hier aanmelden http://missnatural.nl/vaccineren-wel-of-niet-vaccineren-is-een-keuze-in-nederland/

Met natuurlijk een groet,

Eva van Zeeland

Reply
Ester 18 januari 2016 - 11:12

Zonder nadenken heb ik mijn kinderen laten inenten.
Noem me naief, maar ik vertrouw op artsen die jaren gestudeerd hebben om voor onze bevolking te zorgen.
Ik vertrouw erop dat zo’n medische producten niet op de markt komen en massaal door de overheid aangeraden worden, indien er ook maar enige twijfel bestaat op schade.

Noem me naief, maar ervaring heeft me reeds geleerd dat dokter Google en de online bullshit die ik soms lees, vaak met een korreltje zout genomen mag worden :).

Reply
Anoniem 18 januari 2016 - 18:43

7 jaar geleden werd ik moeder en toen vertelde mijn moederinstinct dat ik mijn kleine mannetje (voorlopig) niet moest vaccineren. Daarnaast waren er meerdere mensen in mijn ongeving die kritisch waren. Na veel erover gelezen te hebben en tich ook wat angstig waren, onze zoon ging naar de crèche, hebben wij het schema van Denemarken aangehouden en zijn wij gestart met 5 maanden. Wat een spijt hebben wij daarvan gehad! Hij kreeg 2 weken later een oorontsteking en uitslag over heel zijn lichaam. Na de derde inenting, zijn wij gestopt en mijn tweeling is vaccin vrij! Mijn is medisch specialist en hoezeer ik hem respecteer, hij en ook andere artsen hebben niet altijd de waarheid in pacht. Gelukkig heb ik een kritische man en heeft hij veel wetenschappelijke onderzoeken gelezen en staan wij 100 % achter ons besluit! Ik vind het vreemd dat ouders wel nadenken of het matrasje wel veilig is en vervolgens maar gewoon vaccineren. Niet eens om een bijsluiter vragen? Gewoon, omdat iedereen het doet? Ben ik blij dat ik niet gewoon ben 😉

Reply
Eline 18 januari 2016 - 18:49

7 jaar geleden werd ik moeder en toen vertelde mijn moederinstinct dat ik mijn kleine mannetje (voorlopig) niet moest vaccineren. Daarnaast waren er meerdere mensen in mijn ongeving die kritisch waren. Na veel erover gelezen te hebben en tich ook wat angstig waren, onze zoon ging naar de crèche, hebben wij het schema van Denemarken aangehouden en zijn wij gestart met 5 maanden. Wat een spijt hebben wij daarvan gehad! Hij kreeg 2 weken later een oorontsteking en uitslag over heel zijn lichaam. Na de derde inenting, zijn wij gestopt en mijn tweeling is vaccin vrij! Mijn man is medisch specialist en hoezeer ik hem respecteer, hij en ook andere artsen hebben niet altijd de waarheid in pacht. Vaccineren komt.minimaal aan bod tijdens de studie. Gelukkig heb ik een kritische man en heeft hij veel wetenschappelijke onderzoeken gelezen en staan wij 100 % achter ons besluit! Ik vind het vreemd dat ouders wél nadenken of het matrasje wel veilig is en vervolgens maar gewoon vaccineren. Niet eens om een bijsluiter vragen? Gewoon, omdat iedereen het doet? Ben ik blij dat ik niet gewoon ben 😉

Reply
Anoniem 19 januari 2016 - 12:53

En de overhei in Denemarken dan? Die enten vanaf 5 maanden pas. Dit is niet voor niets.
En de overheid in Japan, een van de meest vooruitstrevende landen ter wereld, zeker als het om gezondheid gaat raadt het hpv vaccin af.
Dit zijn ook welopgeleide artsen.
Waarom vertrouw je zozeer oo Nederlandse artsen?
Mijn huisarts en CB arts wisten niets over de bijwerkingen van de kanker verwekkende hulpstoffen in vaccins
Zij hadden tijdens hun opleiding een college van een uur over vaccins gehad waarin ze o.a. nadrukkelijk leerden vooral niet in discussie te gaan met kritische ouders.

Reply
Marjan 18 januari 2016 - 11:03

voor degene die wel inenten: weten jullie wel hoe groot de complicaties zijn als je de ziekte doormaakt? Ik ben nl van een oudere generatie en niet voor mazelen en bof ingeënt. Wel voor rode hond maar dat pas op de leeftijd van 13 jaar en niet zoals nu met 14 maanden. Ik heb zelf mazelen gehad net als velen van mijn leeftijd en ouder. Over kinderen die daar complicaties van kregen heb ik nog nooit gehoord. Hoe groot is die risico en hoe groot is de risico dat je wat overhoud aan vaccinatie of een vervuilde naald? Dan nog de hoeveelheid waarvoor je tegenwoordig wordt ingeënt dat is veel meer dan toen ik kind was. Hip en heb zijn er sowieso bij gekomen en eerder van 3 maanden naar 2 maanden oud, Kinkhoest gedeelte blijkt al niet meer te werken. Hoe komt dat? komt dat niet omdat we de natuur willen tegenwerken en de bacteriën en virussen een andere weg zoeken? We noemen dat ook wel muteren. Ja kinkhoest kan gevaarlijk zijn voor baby’s net als op kinkhoest gelijkende verkoudheden, waarom? omdat baby’s nog niet goed uit kunnen hoesten. Ja er zijn ook verkoudheden die op kinkhoest lijken (maar het dmv labtesten niet blijken te zijn) Daar zijn geen vaccins voor. Waarom niet? En zou je nu je dit weet je dan ook tijdens de zwangerschap in laten enten? Ja dat wordt tegenwoordig al geadviseerd. Vraag je je niet af wat al die stoffen in je lichaam kunnen doen, vooral op ook lange termijn, want juist op lange termijn kun je niet meer goed bepalen of klachten die je hebt ook echt ergens vandaan komen in tegen stelling tot acute klachten. Misschien zit er toch een heel ander probleem achter dan alleen maar de volksgezondheid. Wat heeft de farmaceutische industrie of de overheid aan mijn individuele gezondheid? Niets, ze verdienen er niks mee. Misschien toch niet zo klakkeloos de menigte volgen, maar zelf op onderzoek uitgaan en je afvragen waarom iets in het leven is geroepen er wel ziektes bij komen maar na de pokken er niks meer af is gegaan ondanks dat die ziektes hier niet of nauwelijks meer voorkomen. En waarom is een kind dat niet gevaccineerd is een gevaar voor een kind dat gevaccineerd is? (las die opmerking toch weer ergens) ten eerste moet het kind dan een virus/bacterie bij zich dragen wil het jou kind kunnen besmetten, maar jou kind kan dus nog steeds die ziekte krijgen ook al is het gevaccineerd (en zieker niet altijd in mildere mate) En als jou kind dat virus/ bacterie bij zich heeft (en dus er ziek van wordt is hij/zij net zo besmettelijk als een niet gevaccineerd kind. Ik wil dan zelfs zo ver gaan om af te vragen of we niet de ziektes in stand houden door te vaccineren. Daar heb ik echter nog geen sluitend bewijs voor helaas (en zal die waarschijnlijk ook nooit krijgen) Maar denk er in elk geval over na en loop niet klakkeloos iemand na die zegt dat het goed voor je kind is. Niet alles is zoals het lijkt.

Reply
Inge 18 januari 2016 - 10:35

Wij laten ook inenten, het risico van het niet te doen vinden we ook te groot. Plus, al die verhalen van bijwerkingen, tja, van wat kan je geen bijwerkingen krijgen, te veel water drinken is ook dodelijk… En dat autisme-verhaal, ondertussen heeft de schrijver van dat verhaal reeds bekend dat hij dit gedaan heeft onder druk, dus daar is ook niks van aan.
Ik had het er onlangs over met de kinderarts, en die zei ook, de mensen die niet laten inenten, zijn zich niet bewust van wat die ziektes kunnen doen, het is niet omdat je ze niet meer rond je ziet, dat ze er niet meer zijn, de dag dat hun kinderen bv polio krijgen, zullen ze wel anders spreken. En ik kon hem daarin wel volgen… Dus inenten gebeurt zeker bij ons!

Reply
Channah 18 januari 2016 - 10:27

Ik heb mijn dochtertje gelijk laten inenten omdat het ‘hoorde’, ik wist eigenlijk niet eens dat er mensen waren die er bewust voor kozen om het niet te doen (ja, in strenge religieuze plekken misschien), maar toen ik eenmaal bekend werd met de rompslomp rondom vaccinaties ben ik me er wel gelijk in gaan verdiepen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik daar niet echt vrolijk van werd, en mezelf een paar maanden gaf om een beslissing te maken. Ze moest tenslotte ‘toch pas’ met 11 maanden weer een vaccinatie, je raad het al.. In februari moet ze ‘m, en ik ben er nog steeds niet echt over uit. Aan de ene kant wil ik dat ze gevaccineerd is zodat ze geen gevaar voor zichzelf en anderen is, maar aan de andere kant lees ik ontzettend enge (vaak niet met bronnen onderbouwde) dingen, en dat zorgt ervoor dat ik toch een beetje huiverig blijf.. Het is wel mijn kind!

Reply
Joris 18 januari 2016 - 10:45

Een gevaar voor anderen als je niet gevaccineerd bent? Hoe werkt dat precies?
De meesten zijn gevaccineerd, bedoel je dat vaccins niet werken?

Reply
joyfromjoyce 18 januari 2016 - 09:48

Ik vaccineer wel. Waarom? Ik denk dat het veilig genoeg is en heb nog nooit iets meegemaakt waardoor ik zou denken ik doe het niet. Ik wil niet het risico lopen dat mijn kind(eren) doodziek worden doordat ik niet inent en waarbij ik ook nog eens risico loop bij andere (nog niet) gevaccineerde kinderen.

Reply
Es 18 januari 2016 - 09:46

Ik vind de moeders die hun kinderen laten enten onder dit artikel eerder “agressief” dan de moeders die dat niet doen.

Reply
Liess 18 januari 2016 - 09:41

Ze zouden inenten verplicht moeten maken. Ik heb het al eens eerder gezegd en kreeg toen een berg commentaar over me heen omdat ik zo grof was, maar ik zeg t nogmaals. .. ik vind je een waardeloze ouder als je het niet doet.
Het risico wat je neemt is niet alleen voor jouw kind maar ook voor een ander kind. En als ik dan dingen lees als ” maar ze kunnen er alsnog ziek van worden”.. ja natuurlijk, tis geen wondermiddel, zijn antistoffen zodat je lichaam weet wanneer er tegen gevochten moet worden!
En als je dan besluit de vaccinaties niet zo snel na elkaar te doen, zoals je ook wel eens leest, prima. Maar doe ze.

Reply
Joris 18 januari 2016 - 11:11

Artsen beloven in hun artseneed (update 2003) dat ze hun patiënten geen schade zullen toebrengen. Ook beloven ze dat ze de mening van hun patiënten zullen eerbiedigen. Als het goed is stemmen ze alles wat ze doen af op de individuele patiënt. Logisch, het blijkt steeds duidelijker dat ieder mens verschillend reageert op medicijnen. Er komen ook steeds vaker testen om te zien hoe mensen bijv. reageren op chemokuren. De een kan er veel slechter tegen dan de ander.

Vaccins worden soms razendsnel toegelaten op de markt, binnen een paar weken. Daarna gaat men monitoren wat er gebeurt op ‘die markt’ met de gebruikers van die vaccins. Dit riekt naar medische experimenten. Natuurlijk moet er getest worden, anders komen we niet verder, maar daaraan zijn sinds de code van Neurenberg, zeer strenge voorwaarden aan verbonden. ‘Informed consent’ is een van de belangrijkste voorwaarden.

In onze grondwet, in artikel 11, staat dat de integriteit van het menselijk lichaam eerbiedigt moet worden

Ben jij er voorstander van dat de artseneed, de code van Neurenberg en dat artikel 11 geschrapt worden?
Heb je je een voorstelling gemaakt van wat er gebeurt als je die macht over je lichaam uit handen geeft?

Daarnaast heb ik nog nooit een bewijs door onafhankelijke wetenschappers gelezen dat kudde-immuniteit door vaccinatie bestaat. Wel heb ik ernstige twijfels daarover gelezen, o.a. door dr. Blaylock: http://tinyurl.com/nrqzxt6

Ken jij wel onderzoeken die onafhankelijk van de vaccinproducenten bewijzen dat kudde immuniteit door vaccinatie bestaat en goed werkt?

Daarnaast kunnen juist onlangs gevaccineerden de ziekten verspreiden waartegen ze gevaccineerd zijn.
http://www.cnbc.com/2015/03/03/globe-newswire-public-health-officials-know-recently-vaccinated-individuals-spread-disease.html

bronnen:
artseneed: http://www.knmg.nl/Publicaties/KNMGpublicatie/62487/Nederlandse-artseneed-inclusief-Eed-van-Hippocrates-Verklaring-van-Geneve-2004.htm

code van Neurenberg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Code_van_Neurenberg

grondwet, artikel 11: http://www.wetboek-online.nl/wet/Grondwet/11.html

Reply
Anika 18 januari 2016 - 11:43

Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je een waardeloze ouder bent omdat ik van mening ben dat jij er bewust voor kiest om je kind te vergiftigen!?

Sorry maar volgens mij doen we allemaal dat gene waarvan we denken dat het goed is voor onze kinderen.

Reply
Mathiske 18 januari 2016 - 09:24

Ik laat emily wel in enten, de ziektes waar ze tegen ingeënt worden zijn volgens mij erger als de gevolgen van de enting. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ze een van die ziektes zou krijgen en daar ernstige dingen aan over houd. En ook, misschien besmet ze wel andere kindjes. Dat lijkt me.mog veel erger, vooral zoals er een paar jaar geleden in de biblebelt de mazelen heerste, als je nirt bent ingeënt kan dat zélfs.dodelijk zijn.

Reply
Sandra 18 januari 2016 - 09:14

Hoi, mijn kinderen zijn ook geënt.. Tevens heb ik binnen mijn gastouder opvang dat ik kinderen die niet ingeënt zijn niet aanneem als gastkindjes.. Noem t streng.. Noem het onbenullig.. Noem t zoals iedereen wilt.. Het maakt mij niet uit.. Maar als er wel een ongeent kindje bij mij komt ziek wordt & Joep aansteekt ben ik veel verder van huis.. Joep is al zwakker dan gezonde kindjes en wil dat risico niet extra nemen.

Reply
Mathiske 18 januari 2016 - 09:29

Dan zou ik in ieder geval met een gerust hart mijn kindje durven brengen ?

Reply
Anika 18 januari 2016 - 09:01

Ik laat mijn dochter dus juist niet inenten. En waarom is omdat ik de risico’s van de vaccinaties groter vind dan de risico’s van de ziektes die ze kunnen krijgen. Daarbij komt dat ondanks dat kinderen gevaccineerd zijn alsnog de ziektes kunnen krijgen dus waar zijn ze dan precies tegen ingeënt?
Daarbij komt nog dat vaccinaties nooit op baby’s zijn getest, dit mag ook helemaal niet. Er zijn ook nooit onderzoeken uitgevoerd waarbij er een goede controle groep was, dan bedoel ik dus ook een groep die nooit zijn ingeënt.

Bij een paracetamol of andere geneesmiddelen krijg je standaard de vraag bent u bekend met het gebruik. En nog belangrijker er staat op de verpakking lees voor gebruik de bijsluiter!
Die bijsluiter heb ik niet gekregen bij de eerste vaccinaties, dus dat zette mij aan het denken want dat vond ik vreemd. Na wat uitzoeken etc kwam ik er achter dat ze online stonden maar niemand die mij daar wat over had verteld.

Wij zijn op onderzoek uit gegaan en hebben besloten niet meer te vaccineren.

Voor de gene die van mening is dat mijn aanpak strafbaar zou moeten zijn! Ik zeg tegen jou toch ook niet dat jij je kind bewust vergiftigd?!

Iedere ouder maakt die keuze die voor hem of haar goed voelt. We willen uit eindelijk allemaal alleen dat wat goed voor onze kinderen is. Ik respecteer ook de mensen die weloverwogen kiezen om wel te vaccineren. We hebben hierin gelukkig zelf een keuze, wat mijn dochter doet als ze volwassen is moet ze zelf weten. Maar ik zal haar de mogelijkheid bieden om een voor haar goede keus te kunnen maken.

Reply
Marije 18 januari 2016 - 08:58

Ikzelf ben ingeënt en heb toch toen ik een jaar of 15 was, kinkhoest gehad. Het schijnt dus dat de vaccinaties bij één op de zoveel minder goed werken, maar wat dan nog? Op je vijftiende kinkhoest krijgen is een stuk minder levensbedreigend dan in een van je eerste levensjaren kinkhoest of een van de andere ziektes krijgen! Ik zeg: altijd inenten!

Reply
Charlotte 18 januari 2016 - 08:56

Wij hebben Aukje ook gewoon laten inenten. Ik heb er eigenlijk niet eens over nagedacht, leek me gewoon een voor de hand liggende keuze

Reply
Wilmaaa 18 januari 2016 - 08:28

Precies zoals je zegt, te hoge risico´s mocht je het niet doen. Ik zelf ben niet ingeënt, de ziektes die ik niet heb gehad, heb ik me op oudere leeftijd alsnog voor in laten enten. Yarah is ook gewoon ingeënt, ik vind dat erg belangrijk.

Reply
Nicole 18 januari 2016 - 08:16

Uiteraard heb ik ons zoontje laten inenten. Ik vind het echt onbegrijpelijk als mensen dat niet doen. Wat mij betreft zou dat strafbaar gesteld mogen worden, want je brengt moedwillig je kind in gevaar. Ik zal wel de halve Bible Belt over me heen krijgen, maar zo denk ik erover.

Reply
Wilmaaa 18 januari 2016 - 09:02

Ik kom ook van thuis uit van de biblebelt, maar tegenwoordig wordt er door veel mensen ook gewoon ingeënt. Ze gaan gewoon met de tijd mee, tsja er blijven er altijd. Ik denk dat de nieuwe generatie moeders nu het gewoon ook doet. Ik vind het ook heel belangrijk 🙂

Reply
Mathiske 18 januari 2016 - 09:26

En wat dacht je van alle andere kindjes die zd in gevaar brengen!

Reply
Joris 18 januari 2016 - 10:30

Nicole, kun je dat onderbouwen, dat je je kind meer in gevaar brengt met dan zonder vaccin?
Kun je verwijzen naar onafhankelijk lange termijn onderzoek waarin met zekerheid gesteld kan worden dat vaccins
1. veilig zijn voor mijn kinderen? Ook op de lange termijn.
(Mijn dochter is inmiddels op de HPV vaccin leeftijd: is Cervarix echt veilig?)
2. werkzaam zijn
3. altijd noodzakelijk zijn? (hoe groot is het risico op Polio bijv. En is een griepvaccin echt beter dan vit. D?)

Reply
Ester 18 januari 2016 - 11:09

Joris,
Kan jij met een onafhankelijk lange termijn wetenschappelijk onderzoek met zekerheid aantonen dat vaccins vergiftigen? Dat de duidelijke link met autisme er is?

Gewoon uit interesse 🙂

Reply
Joris 18 januari 2016 - 11:23

Waarom vraag je dat Ester?

Mij wordt aangeraden mijn dochter met Cervarix te laten inspuiten. Dus anderen willen van mij een bepaalde actie. Dan zullen die anderen toch moeten aantonen dat dat een goede raad is?
Zeker als die raadt bestaat uit het rechtstreeks in de spiermassa van mijn dochter inbrengen van twijfelachtige stoffen zoals aluminium hydroxide. Dan wil ik op z’n minst dat in dat advies onderbouwd wordt dat het absoluut veilig is ook op termijn, én dat het echt werkt én dat het noodzakelijk is.

Om mij te vragen waarom ik overweeg om het niet te doen is de wereld op z’n kop.

Aluminum hydroxide injections lead to motor deficits and motor
neuron degeneration.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2819810/?tool=pubmed

…A second series of experiments was conducted on mice injected with six
doses of aluminum hydroxide. Behavioural analyses in these mice revealed
significant impairments in a number of motor functions as well as diminished
spatial memory capacity.

Aluminum-Induced Entropy in Biological Systems: Implications for Neurological Disease
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4202242/
Section: 1.2. The Toxic Effects of Aluminum as a Vaccine Adjuvant

Mechanisms of aluminum adjuvant toxicity and autoimmunity in pediatric populations.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22235057
Immune challenges during early development, including those vaccine-induced, can lead to permanent detrimental alterations of the brain and immune function. Experimental evidence also shows that simultaneous administration of as little as two to three immune adjuvants can overcome genetic resistance to autoimmunity. In some developed countries, by the time children are 4 to 6 years old, they will have received a total of 126 antigenic compounds along with high amounts of aluminum (Al) adjuvants through routine vaccinations. According to the US Food and Drug Administration, safety assessments for vaccines have often not included appropriate toxicity studies because vaccines have not been viewed as inherently toxic. Taken together, these observations raise plausible concerns about the overall safety of current childhood vaccination programs. When assessing adjuvant toxicity in children…

Aluminum adjuvant linked to Gulf War illness induces motor neuron death in mice.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17114826
The findings suggest a possible role for the aluminum adjuvant in some neurological features associated with GWI and possibly an additional role for the combination of adjuvants (Synergistic Toxicity).

Aluminum in the central nervous system (CNS): toxicity in humans and animals, vaccine adjuvants, and autoimmunity.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23609067

Biopersistence and brain translocation of aluminum adjuvants of vaccines.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25699008
We previously showed that poorly biodegradable aluminum-coated particles injected into muscle are promptly phagocytosed in muscle and the draining lymph nodes, and can disseminate within phagocytic cells throughout the body and slowly accumulate in brain. This strongly suggests that long-term adjuvant biopersistence within phagocytic cells is a prerequisite for slow brain translocation and delayed neurotoxicity.

Reply
Simone 18 januari 2016 - 07:46

Hier doen wij gewoon aan inenten. Heeft zich al jarenlang bewezen. Gevaren van niet inenten zijn velen malen groter.

Reply
Joris 18 januari 2016 - 16:04

Ik betwijfel of het waar is wat je zegt.
Hoe groot is de kans op bijv. restverlamming na Polio in Nederland afgelopen deccenium?

Of, waarschijnlijk een veel grotere kans op echt een nare ziekte: Baarmoederhalskanker.
Weeg dat eens af tegen de kans op bijwerkingen van Gardasil. Kan je dan niet beter niet roken, veilig vrijen en regulier uitstrijkjes laten maken vanaf een bepaalde leeftijd?

2015-06-21
1:500 Deense HPV gevaccineerden met ernstige bijwerkingen
citaat: on June 11th, Dr. Jesper Mehlsen had to revise his estimate of the number of injured girls stating:
A realistic estimate is that one in 500 girls – or 1,000 of the 500,000 vaccinated experience serious side effects.

bron: http://sanevax.org/gardasil-firestorm-in-denmark/

Reply
natasja payrits 18 januari 2016 - 07:46

Hier hebben de kids het wel gehad . Ik vind net zo als jou de kinderziektes die je erger kan krijgen en met schade erger dan een prik . zelf heb ik ze ook de prikken gehad en heb er niets aan over gehouden .

Enigste prik die ik niet wil en ga geven is de baarmoederhals kanker prik ( deze wilen ze ook aan de jongens geven ) dit omdat de gevolgen van zo prik niet zeker zijn en ook niet op langere termijn ( lees jaar of 20/30 later en Vruchtbaarheid)

Reply
Joris 18 januari 2016 - 16:07

Inderdaad. Van Cervarix weet ik het niet, maar Gardasil is verdacht wat betreft vruchtbaarheid.

2015-09-22
PubMed: reproductieproblemen
CONCLUSION:
We documented here the evidence of the potential of the HPV vaccine to trigger a life-disabling autoimmune condition. The increasing number of similar reports of post HPV vaccine-linked autoimmunity and the uncertainty of long-term clinical benefits of HPV vaccination are a matter of public health that warrants further rigorous inquiry.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23902317

Reply
Michelle 18 januari 2016 - 07:43

Ik laat mijn dochtertje zeker weten inenten. Er is pas een grootschalig onderzoek gedaan en daarin is dat autisme verhaal volledig weerlegd, gelukkig. Door de vaccinaties bescherm je je kind tegen echt nare ziekten (aan kinkhoest kunnen kleine kindjes overlijden, van de bof kun je onvruchtbaar worden en van rode hond kun je geloof ik doof worden. En dan hebben we hersenvliesontsteking nog niet genoemd). Daarnaast bescherm je ook de kindjes die om wat voor reden dan ook niet ingeënt kunnen worden (bijv bij bepaalde chronische ziekten of kippeneiwit allergie). Als steeds meer mensen er voor kiezen om hun kind niet te laten vaccineren gaat de beschermende werking voor die groep kindjes ook verloren. Er is een vaccinatiegraad van minstens 80% nodig om de overige 20% te kunnen beschermen tegen uitbraken. Ik ben voorstander dus, je beschermt je eigen kind en dat van anderen, dubbele winst zou ik zeggen 🙂

Reply
Anoniem 19 januari 2016 - 13:04

Ik hoor je zeggen; kun je doof van worden geloof ik.
Van de bof onvruchtbaar?
Mijn zoons zijn 2 en 4 en zover mijn kennis gaat produceren zij nog geen sperma dus waarom zou ik ze bij 14 maanden al moeten inenten voor de bof?!
En waarom jongens inenten tegen rode hond? In godsnaam, kunnen jongens ook al zwanger worden tegenwoordig?

Reply
Eline 18 januari 2016 - 07:43

Dat artikel wat je gelezen hebt over dat je autisme kunt krijgen van vaccineren is echt de grootste onzin ooit! Ik heb jarenlang gewerkt met autistische kinderen en jongeren.. Dit ontstaat al tijdens de zwangerschap en is vaak erfelijk bepaald doordat het meestal word doorgegeven door vader 😉 ik laat mijn kleine meid ook inenten en ben t helemaal met je eens dat de ziektes die je kunt krijgen als je niet ingeënt bent veel enger zijn! De enige enting waar ik nog over twijfel is die tegen baarmoederhals kanker, puur omdat het niet in mijn familie voorkomt en mijn moeder mij destijds niet heeft laten enten omdat de effecten niet bekend waren. En deze enting hoor je wel veel verhalen over met hele nare gevolgen…

Reply
Sofie 18 januari 2016 - 13:43

Inderdaad, man man man echt ik krijg het ervan als ze erover beginnen ivm autisme … wat een onzin!

Reply
Elisabeth 18 januari 2016 - 07:35

Goeie inselling Tamara! Zelfs áls er risico’s aan inenten zitten, waarvan absoluut niet bewezen is dat die er zijn, zijn er veel hogere risico’s aan níet inenten.

Reply
Bianca Schrijft 18 januari 2016 - 07:18

Alle vaccinaties hebben een zeer nihil percentage bijwerkingen. Deze komen ook nog een zeer zelden voor, maar als ze voorkomen, kunnen ze soms pittig zijn. In de apotheek merken we de laatste jaar tot 1,5 jaar ook steeds vaker vragen of ouders er wel goed aan doen, want die ziektes komen toch bijna niet meer voor, etc.
Nee, ze komen bijna niet meer voor, doordat we zo’n sluitend vaccinatieprogramma hebben. Als je kijkt in gebieden waar kinderen niet gevaccineerd worden is het een ander verhaal. Daar heb je van tijd tot tijd zelfs uitbraken van bv polio en dat wil je echt niet. Als er in grotere gebieden in Nederland meer en meer mensen kiezen voor niet vaccineren is er een grotere kans op mega uitbraken van ziektes die bijna middeleeuws lijken. Er wordt niet voor niet voor gevaccineerd, omdat ze nu of later schadelijk kunnen zijn of voor bv kleine kinderen in de omgeving of zwangere vrouwen.
De meest gehoorde bijwerkingsvraag is autisme. Bij een aantal vaccinaties is dit een bijwerking. Dit kan echt niet ontstaan als er al geen afwijking aanwezig is. Autisme is iets aangeboren en men kan wel pseudo autistische trekken krijgen, maar echt autisme kan versterkt raken als dit genetisch al aanwezig is. Is het dan wel een bijwerking? Dat staat dus ook zeer sterk ter discussie, zeker nu er zoveel mensen hun kinderen beginnen weg te halen van het vaccinatieprogramma.
Een 2de punt is dat wij steeds meer horen, maar een kind moet de weerstand natuurlijk opbouwen. Hoe kan je weerstand opbouwen tegen iets wat bijna niet meer voorkomt, door een vaccinatieprogramma. De kans dat je er dan mee besmet raakt en je lichaam op tilt slaat is zo groot.
Maar goed, ik geef een veelte lang antwoord en bekijk het ook heel anders. Mijn persoonlijke advies is dan ook vooral doen, het vaccinatie programma is zo gecontroleerd en werkt al zoveel jaar goed. De kans dat je kind ernstig ziek wordt zonder vaccinatie is groter dan dat er risico is op grote bijwerkingen.

Reply
Joris 18 januari 2016 - 10:37

Je schrijft: “Alle vaccinaties hebben een zeer nihil percentage bijwerkingen. ”

In Denemarken zijn er vorig jaar vijf nationale centra opgericht om de slachtoffers van het vaccin Gardasil op te vangen. Dat is een vaccin tegen Baarmoederhalskanker. Meisjes krijgen heel vaak ernstige klachten van vermoeidheid en kunnen soms zelfs niet meer lopen. Het is kennelijk zo schadelijk dat men heeft besloten om te stoppen met dat vaccin. In plaats daarvan spuiten ze nu Cervarix, net als in Nederland. Inhoudelijk is er niet heel veel verschil.

Kun jij onderbouwen dat Gardasil en Cervarix een zeer nihil percentage bijwerkingen hebben?

Deense docu over Gardasil: https://www.youtube.com/watch?v=GO2i-r39hok

Reply
Sofie 18 januari 2016 - 13:41

IK denk dat die voor baarmoederhalskanker nog iets anders is dan die “als baby”. En ik denk dat ze het hier vooral (enkel?!) hebben over die als baby.

Reply
Josan 18 januari 2016 - 06:57

Toevallig las ik hier gisteren ook een stuk over van een of ander iemand die in een lab werkt en daarom zijn kinderen niet laat inenten. Best een goed stuk. Ik houd in achterhoofd dat vaccinatie geen immunisatie is en dat ze bepaalde ziektes nog best kunnen krijgen. Aan de andere kant met mijn oudste heb ik het hele programma al doorlopen. Gedane zaken nemen geen keer. Dood gaan we allemaal. Alleen die op 12 jarige leeftijd tegen baarmoederhalskanker vind ik dikke onzin.

Reply
Anoniem 19 januari 2016 - 13:08

Wat ik nooit begrijp is dat veel mensen het baarmoederhalskanker vaccin niet vertrouwen maar de dktp en BMR wel gewoon inspuiten.
Is door dezelfde overheid “goedgekeurd” hoor.
Ik wantrouw het allemaal wel behoorlijk.
Mijn huisarts ent zijn kinderen en kleinkinderen ook niet volledig in. Eindelijk iemand uit het reguliere circuit die durft te bevestigen dat massa enting onnodig is.

Hans moolenburgh regulier huisarts zegt erover:

Wanneer je – zoals de moderne geneeskunde – slechts de bacterie doodt, zie je de longontsteking – of een andere aandoening – vaak binnen de kortste keren terugkeren. Met één belangrijk verschil: de pneumokok is nu bestand tegen het gebruikte antibioticum. Wat we in feite doen, is een ziekte wegdrukken, waardoor er weer een nieuwe tevoorschijn komt, die we vervolgens ook weer wegdrukken. Artsen worden dus opgeleid in wat ik de medische verschuifkunde noem.

Je kunt dat op het ogenblik mooi zien aan het inentingenbeleid. Er is altijd een bepaalde hoeveelheid mensen per jaar die hersenvliesontsteking (meningitis) krijgt. Die ernstige ziekte wordt onder meer veroorzaakt door de bacteriën hemofilus influenca en door meningokokken A, B en C. Meningokok C was altijd de kleinste groep, totdat alle kinderen een aantal jaar geleden werden ingeënt tegen de hemofilus influenza. Toen die bacterie werd weggedrukt, zagen we plotseling een toename van hersenvliesontsteking veroorzaakt door de meningokok C. Nu moeten alle kinderen tegen meningokok C worden ingeënt. Ik durf te voorspellen, dat we over een jaar of drie een toename zien van de meningitis B. Dat is medische verschuifkunde!’

En de dokter wéét precies wat hij bij mij aan het inspuiten is..?
En de dokter wéét precies wat hij bij mij aan het inspuiten is..?

Gruwelen van vaccinaties..
Moolenburgh heeft een grote kinderpraktijk en ziet dagelijks de gevolgen van het huidige inentingenbeleid: ‘Veel kinderen hebben vanaf de tweede of derde enting chronische klachten, zoals huidirritaties, hyperactiviteit of hoofdpijn. Kinderen worden bij twee maanden al ingeënt. Als het kind veertien maanden is, heeft het drie maal DKTP gehad, drie maal HIB en een maal BMR. Als je bedenkt dat een kind pas met anderhalf een goed werkend immuunsysteem heeft, enten wij veel te vroeg – en veel te veel. Bovendien zitten er alle mogelijke andere stoffen in de ampullen die niet zo lekker zijn, bijvoorbeeld iets wat op antivries lijkt. Ik heb een hele lijst van alles wat er in zit.’

Moolenburgh werkt met middelen – ontdekt door de homeopathische arts Tinus Smits – die het schadelijke effect van de entingen neutraliseren. ‘Na zo’n ontgiftingskuur – die vooral voor DKTP van belang is – zeggen ouders vaak: “Dokter, ik heb een heel ander kind gekregen”. We moeten goed kijken wat nodig is. Waarom moet je een jongetje inenten tegen rode hond?’

Moolenburgh valt haast van zijn stoel van het lachen. ‘Zijn we bang dat hij binnenkort zwanger wordt – want dan kun je er last van krijgen?’ Dan weer serieus: ‘Ik ben vóór polio-enting, dat is een rotziekte. Ik ben vóór tetanus, als je dat krijgt, ga je dood. Difterie is er niet meer. De kinkhoestenting vind ik erger dan de kinkhoest. Je moet zorgen, dat je baby geen kinkhoest krijgt, maar een kind dat borstvoeding krijgt, zal die ziekte niet snel krijgen. Bof is alleen gevaarlijk voor jongens in de puberteit, dus moet je dat pas enten als een jongen dertien jaar is en nog geen bof heeft gehad. De mazelen is gemener geworden. Als mensen die inenting willen geven, moet dat maar. Maar als mensen dan alleen een mazelenenting willen, krijgen ze te horen dat dat niet kan. Het is “economisch onverantwoord”. Dat noem ik veeartsenijkunde.

Reply
Lonneke 18 januari 2016 - 06:48

Wij hebben James ook ‘gewoon’ laten inenten.. Wel de voors en tegens besproken en uitgezocht maar uiteindelijk toch gedaan.

Reply
Nicoline 18 januari 2016 - 06:17

Ik heb Elisa gewoon laten inenten. Wij wonen in een regio waar meerdere mensen het niet doen uit geloofsovertuiging en het risico op de ziekte zelf is hierndusdanig hoog dat ik haar liever laat vaccineren. De ziektes zelf zijn vele malen erger naar mijn idee!

Reply
Channa 18 januari 2016 - 06:11

Hier laten we ze gewoon inenten! En wat je zegt de ziektes klinken vaak enger als de mogelijke bijwerkingen van het inenten. Daarnaast voelt dit gewoon beter!

Reply
Anoniem 19 januari 2016 - 13:12

Waarom zegt iedereen steeds “gewoon” laten inenten want dit is GEWOON veiliger en ik wil GEWOON niet het risico lopen dat mijn kind ziek wordt…
Ooit was er een tijd dat men dacht dat de aarde plat was, dat was gewoon zo.
De mensen die geloofden dat de aarde rond was werden uitgelachen.
Er zijn ook zat reguliere artsen die geen voorstander zijn van de cocktails aans vaccinaties die wij zouden moeten inspuiten.
Dat is GEWOON niet nodig.
Maar omdat ze de vaccins zogenaamd die apart kunnen leveren moeten we al die rommel maar inspuiten?!
We zijn toch geen vee?????

Reply

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.