Wat je nooit tegen een pas bevallen vrouw moet zeggen.

by Tamara

Een tijdje terug plaatste ik een artikel over dingen de nooit grappig zijn als je zwanger bent. Er reageerde toen iemand op facebook, dat er als je net bevallen bent je ook een heleboel niet zo gepaste dingen te horen krijgt. toen ik erbij nadacht kon ik er ook wel een paar bedenken, dus hier komen ze: Een paar dingen die je niet tegen pas bevallen hormoonbommen met ontploft haar en lektieten moet zeggen.

Wat een ontzettend LEUK/LIEF kind!

Als mensen zoiets zeggen vinden ze je kind gewoon lelijk. Ja, ok niet alle baby’s zijn even mooi, zeker niet als ze nog onder het bloed/slijm/witte rommel zitten, maar toch vind iedere moeder haar kind prachtig en dan is ‘leuk kind zeg!’ een kutopmerking!

Zo, je mag nu wel iets aan die buik gaan doen he? Je lijkt nog wel zwanger! Denk je dat dat nog goedkomt?

Ja, die opmerking kreeg ik een dag na mijn bevalling, is heeel leuk om te horen als je een bevalling van 3 dagen achter de rug hebt en je met 2 kanontieten en een pak blubber wat eens je buik was rond waggelt met dakpans gewijs gestapeld kraamverband tussen je benen. Echt super lief! Thanks. Die laatste opmerking maakte mijn kraamverzorgster trouwens toen ik voor de spiegel stond, eigenlijk had ik haar met een thermometer in haar oog moeten prikken.

Nu een knoop erin?

Ja ook zo leuk, mensen die aannemen dat je nu vast wel klaar bent met je gezin. Bij deze vraag reageer ik overigens standaard met: ‘Neee, hij moet bij zijn tweede vrouw nog een kind verwekken.’ Gegarandeerd dat ze hun klep houden.

Ben je ook uitgescheurd?

Valt in dezelfde categorie als: ‘Heb je jezelf ook een aambei geperst?’ ‘Heb je gepoept bij je bevalling?’ ‘Heb je gekotst?’ Gewoon niet. Pleur op!

Ervaringsverhalen.

Ooohh, ja het buurmeisje van de oom van de tante van mijn achterneef zijn vrouw haar vader zijn achternichtje….. ja? … ‘Die had ook een hele zware bevalling, maar die had geen pijnstillers nodig/was niet uitgescheurd/ was meteen weer slank/ liep op hakken het ziekenhuis uit nadat ze de horlepiep gedaan had’

En dat moest je even kwijt omdat??

 

Tja, as je net bevallen bent zit je nog vol hormonen en moet iedereen gewoon even lief tegen je doen! Dus dan zijn zijn niet zulke leuke dingen om te horen! Haha! Duss allen! Wees lief tegen net bevallen vrouwen! ( Als je leven je lief is)

 

Heb jij nog een leuke opmerking gehad?

Misschien vind je dit ook leuk

47 comments

Karin 27 maart 2016 - 21:06

Na de geboorte van mijn down kindje ( hoorde ik helaas achter mijn rug om! Anders had dat ter#ng mens niet eens meer geleefd hoor, geloof me!) Dat ik het al die tijd( de hele,loodzware zwangerschap waarin ik meer kotsend op de bank of op bed lag als recht op kon staan!) al wist en dat dat de reden was dat ik niet wilde testen. Terwijl mijn man dat juist niet wilde! We zijn nu inmiddels zeven weken verder en ik wil haar als nog vermoorden.!!

Reply
Frank 27 maart 2016 - 14:59

Wow… wat een grappig stuk!! Het zijn inderdaad niet de dingen die een vrouw wil horen (zei mijn vrouw) Maar ik als man zijnde kreeg ook een aantal van deze vragen over je vrouw… ook dat is niet iets waarover je praten wil als je net papa bent!!

Reply
maria 26 maart 2016 - 22:26

mijn schoonmoeder zei toen mijn echtgenoot ging zeggen dat ons derde kind geboren was maar dat hij het niet ging halen hij is de dag erna overleden. Waarom moest ge ook drie kinderen hebben dat zie je nu (zij had er 9 kinderen dat mocht dan wel}

Reply
Ramona 26 maart 2016 - 20:28

Je schrijft goe-hoed! Geweldig! Moest echt even hardop lachen.

Idd ‘komt er nog een meisje?’ maar het ergste vond ik ‘laat je benen eens zien, heb je nog spataderen?’……

Reply
Ilse 16 december 2015 - 17:11

Over de buik, ongelofelijk dat mensen dat echt zeggen!

Reply
Daniëlle 26 november 2015 - 23:54

Wow, wat een stomme rotopmerkingen zeg! Dat mensen denken dat je nu wel klaar bent met het stichten van je gezinnetje, dat herken ik wel. Heb ook regelmatig zulke soortgelijke opmerkingen gehad.

Reply
Michelle 25 november 2015 - 13:22

Ik moet oprecht zo hard lachen om dit artikel. Ik vind het nu al bizar, wat mensen allemaal menen tegen je te kunnen zeggen. Kan me er dus best iets bij voorstellen dat dat straks niet minder zal zijn. Ga gewoon proberen er tegen die tijd immuun voor te zijn. Tegen beter weten in, dat dan weer wel, maar het is het proberen sowieso waard!

Reply
Roxanne 24 november 2015 - 14:51

Oooww ja ik herken dat!

Ik moest maar weer eens op de lijn gaan letten want nu hoefde ik niet meer voor de baby te eten.
Ondertussen had ik 9 maanden voor ik zwanger raakte een maagverkleining gehad en zei de verloskundige van kraambed nazorg doodleuk ‘je bent niet zoveel afgevallen dan he?’ (Hou je mond, kut!)

Dus ik voelde me dik en lelijk… Tof! Gelukkig had ik het allermooiste kind van de hele wereld en een superlieve kraamhulp.

Reply
Leonie 24 november 2015 - 12:13

Wat erg dit! Hoe halen mensen het in hun hoofd om dit naar een net bevallen vrouw te gooien…! Goed dat je je maniertjes om er op te reageren al hebt gevonden! Haha.

Reply
Milou 24 november 2015 - 11:43

Oh ik heb trouwens de zwangerschapstag overgenomen van je. 😉

Reply
Milou 24 november 2015 - 11:42

Haha ik denk dat ik dan gewoon expres in huilen uit ga barsten. Dan snappen ze wel dat het géén leuke opmerking was.

Reply
Channah 24 november 2015 - 11:35

Een vriendin van mij zei ook doodleuk tegen mij (echt 2 dagen na mijn bevalling): ‘Goh, je hebt nog wel echt een dikke buik hè, bij veel vrouwen is dat toch meteen weg?’ Ik heb haar toen maar vriendelijk verteld dat haar nog heel wat te wachten staat als ze ooit kinderen krijgt.

Reply
Talitha 24 november 2015 - 12:39

Of niet. 😉 Er zijn genoeg vrouwen waar je t na de bevalling niet meer ziet.
Ik val daar helaas niet onder.

Reply
Malou 24 november 2015 - 11:34

Och ja, die ervaringsverhalen.. Opeens krijgt iedereen dan de behoefte om dat soort verhalen te gaan vertellen. En dan vooral even benadrukken dat dat véél erger was dan jouw bevalling..

Reply
Vlijtig Liesje 24 november 2015 - 11:32

Ik vond de vraag: ‘Geniet je wel genoeg?’ vervelend. Ik had pijnlijke hechtingen, pijnlijke borsten, en natuurlijk was ik heel blij met mijn baby. Maar door die vraag voelde ik een enorme druk om voortdurend te genieten.

Reply
lin 24 november 2015 - 11:10

Gefeliciteerd een tweede zoon! Nu zeker nog een meisje proberen?

Reply
Marijke 24 november 2015 - 11:08

Ja en wat is er? Waarom moet je nu huilen? Dat heten kraamtranen! Of beetje kunnen slapen vannacht? Met een baby in een omgekeerd ritme. Ach ze bedoelen het vast goed en weten zelf ook vast jog wel hoe ze zich voelden. We zijn tegenwoordig niet meer zo subtiel en beschaafd in onze reacties volgens mij.

Reply
Tineke 24 november 2015 - 10:58

Thuiskomen uit het ziekenhuis met je vers geperste baby in de maxi cosi, de buurman tegenkomen die dan zegt: zo, hebben ze er nog eentje laten zitten?

Het is dat ik op dat moment gewoon niet doorhad wat hij nou eigenlijk zei..

Reply
José 24 november 2015 - 10:43

Laten huilen is goed voor de longen, misschien kun je beter stoppen met bv, en idd verhalen over andermans bevallingen. Vind die opmerking van de kraamverzorgster trouwens echt niet kunnen!

Geen opmerking maar mijn opa en oma stonden ineens onverwachts voor de deur terwijl ik alleen thuis was, druk aan het kolven, in mijn badjas en ik er even helemaal doorheen zat. Ze waren ook nog teleurgesteld dat ik ze wegstuurde. Moet je maar bellen..

Reply
Linda 24 november 2015 - 10:40

haha, zo herkenbaar!!

Reply
hanneke 24 november 2015 - 10:17

Ik moet zeggen dat jij je ook heel subtiel uitdrukt met je lektieten en kanontieten en kutopmerking enz.
Het lijkt wel of het niet meer normaal gezegd kan worden…je bent zelf net zo erg.

Reply
Yvonne 24 november 2015 - 09:36

oei, ik kan me voorstellen dat deze opmerkingen echt niet tof zijn om te horen! Ik heb er zelf geen ervaring mee, de mensen waren gelukkig heel lief voor mij.

Reply
Simone 24 november 2015 - 09:35

Hahaha herkenbaar! Maar dat je kraamverzorgster zoiets zegt, dat kan echt niet! Dat anderen nou stomme dingen zeggen, dan kun je nog denken, ach ze weten niet beter. Maar de kraamverzorgster?! Een beetje steun en medeleven graag :p

Reply
Cassandra 24 november 2015 - 09:26

Hahahahahahaha mens wat ben je grappig!! De horlepiep op hoge hakken, ik zie het al voor me!

Reply
Jeanine 24 november 2015 - 09:21

Hahaha knoop erin. Dat zei laatst nog iemand tegen mij. Dat ik nu wel genoeg kinderen had nu. NOUJA ZEG! Bepalen we wel even lekker zelf. Erg leuk geschreven. X

Reply
Charlotte 24 november 2015 - 09:20

Haha wat heb je het weer geweldig beschreven! Maar inderdaad eens met al je punten! Sommige mensen denken echt niet na voordat ze iets zeggen!

Reply
Inge 24 november 2015 - 09:19

Argh, wat de mensen allemaal zeggen… Bij mij was het binnen de week: en nu een tweede? Uhm neen, de renovatiewerken zijn nog bezig daar beneden!
Oh en op 8 maanden: stapt ze nog niet? wtf, neen!

Reply
Godelieve 24 november 2015 - 09:19

Haha leuk geschreven schat!

Reply
Liess 24 november 2015 - 09:14

Ik kan me eigenlijk geen rot opmerkingen herinneren.

Ik weet nog wel na een week in t ziekenhuis dat ik thuis kwam en de hele familie langs kwam tegelijk om het kind te bewonderen. Want schijnbaar hadden ze de 6 dagen ervoor geen tijd.
En toen ging ze van arm naar arm. Toen die tijd durfde ik er niks van te zeggen maar kon wel janken, vreselijk vond ik t.

Reply
Hanna @ eenbezigbijtje.nl 24 november 2015 - 09:00

Die van het kind verwekken bij z’n tweede vrouw is wel een goede haha !

Reply
Marjon 24 november 2015 - 08:59

Hahaha wat een leuke blog! Erg leuk beschreven.

Liefs

Reply
Jessica Meijer 24 november 2015 - 08:51

Mensen die het ineens gingen hebben over wat ongelooflijk het is dat er mensen zijn die zo’n klein baby’tje ergens dumpen.. what the f***..
En ohhh laat maar lekker janken hoor, dat is goed voor de longen. Alsjebelieffftttt zeg!
Of na een week of 4: en slaapt ze al door?

Of als baby 4 maandjes oud is: dan geef je haar toch lekker sap?
Gast..

Reply
Jennifer 24 november 2015 - 08:40

Oh je kon bij mij niks verkeerd doen, behalve mijn kind proberen af te pakken. Ik zat helemaal in mijn eigen verliefde wereld.

Reply
Melanie 24 november 2015 - 08:22

Iemand zei tegen ons: “Anders doe je gewoon de deur dicht, dan hoor je dat gehuil ook niet!” NOUJAAAAAAA?!?

Reply
Olga 24 november 2015 - 08:21

Poging 2 van het reageren!

Kut: mensen die zeggen dat je er nu beter uitziet dan wanneer je net bevallen bent. Ja wat wilde je. Ik had 2 dagen net geslapen. Kind krijgen zag ik even niet aankomen oke.

Of kut: mensen die per se langs willen komen terwijl je vet moe bent en dan zeggen wanneer je je hebt klaargemaakt: ‘Oh ik ga wel weer joh’.

Heel irritant: mensen die meteen vragen wanneer ze kunnen langskomen en doof zijn voor opmerkingen ‘Wacht het geboortekaartje even af :)’.

Reply
Nicole 24 november 2015 - 08:17

Hahahaha ik zeg ook altijd leuk/lief! Want ik lieg niet graag hahaha Sorry!

Reply
Sylvie 24 november 2015 - 08:16

Thermometer in oog? Veeel te mild! Wat een mafkees! Ik kan me -gelukkig- geen rotopmerkingen herinneren!

Reply
Joyce 24 november 2015 - 08:15

Hahah “Nu zijn jullie zeker klaar” vond ik heel vervelend

Reply
Nicole 24 november 2015 - 08:07

Wat een rotopmerkingen! Iedereen was voor mij heel lief gelukkig!

Reply
Bregje 24 november 2015 - 07:53

Neeeee, dat van die kraamhulp kan echt niet!!!! Hier viel t mee, geen gekke dingen, al vonden bepaalde mensen het wel raar dat ik 1 dag na de helse bevalling geen behoefrte had aan bezoek…?

Reply
saskia 24 november 2015 - 07:07

Ja dat van die buik werd ook tegen mij gezegd. Echt zo stom vond ik dat. Net uit het ziekenhuis na een keizersnede, gaan mensen over mijn buik lopen zeuren. Zucht.

Reply
Josan 24 november 2015 - 06:47

Dat ze de schaar in je onderkantje (rotzooi) hebben gezet en dan telkens blaten: gelukkig heb jij een donkere huid. De is steviger dan een blanke. Hoezo GELUKKIG?! Pijn is pijn en leuk is het voor geen enkele huid.

Reply
Wilmaaa 24 november 2015 - 06:42

Gelukkig wat mijn buik al snel van best geslonken. Yarah huilde ‘s avond en snachts heel veel en dan hield ik haar met mijn pink in haat mondje stil, want ze hadden enorme zuigbehoefte. Gingen ze opmerkingen maken, blijf je dit altijd doen, dit kan niet goed zijn hoor. Hallo wil je dan dat ze de hele avond huilt? Duimen of een speen wilde ze niet.

Reply
Maud 24 november 2015 - 08:52

Haha dat deed ik ook altijd met mn pink!

Reply
Carlijn 24 november 2015 - 06:39

Ohhhh die ervaringsverhalen. Verschrikkelijk! “Nouuuuuu bij míjn bevalling ging dat sus en sus en zo.” Ook erg: oudere mensen die dan praten over ‘in mijn tijd’… Ga weg man.

Reply
Kim woltersom stijfs 24 november 2015 - 08:27

Me dochters zijn 3 en 5 en nog hoor ik dat….In mijn tijd. Vanaf de geboorte al. Echt heel vervelend. Krijg je meestal te horen als hun het er niet mee eens zijn hier
Ah joh in mijn tijd was dat ook en wij zijn ook groot geworden. ..zucht….

Reply
Channa 24 november 2015 - 06:26

Gezeur over je buik dat vond ik echt het ergste. Alsof het niet al erg genoeg was dat het er niet meer mooi uitziet dan ook nog dat gezeur, verschrikkelijk!!

Reply