Wat je nooit moet zeggen tegen vrouwen die overtijd lopen!

by Tamara
vrouwen die overtijd lopen

Jippie! Eindelijk is die datum in zicht! Die datum waar je al maanden naar uitkijkt en je weet dat het nu écht elk moment kan gebeuren! Nu is overtijd lopen geen ramp, maar er leuk is het ook niet. Helaas komt het dan nog wel eens voor dat je van die ontzettend goedbedoelde maar heel erg vervelende vragen krijgt! Welke dingen je nooit moet zeggen tegen vrouwen die overtijd lopen? Ik vertel ze vandaag!

 

Wat je nooit moet zeggen tegen vrouwen die overtijd lopen!

Ben je nou nog zwanger?

Nee hoor, ik ben gewoon  van nature een kamerolifantje en nog een beetje dik! Die bewegingen in mijn buik zijn mijn darmen. Ik had gewoon echt even geen zin om je even te bellen dat de baby er is!

Dat gaat straks nooit meer door de uitgang passen hoor!

Jeetje, denk je dat ik een kleuter ga baren ofzo? Over het algemeen past dat prima en mocht het niet passen is er nog het alternatief: ‘De keizersnede’ ooit van gehoord?

Heb je dit al geprobeerd?

En dan krijg je het hele rijtje met, bitter lemon drinken, seksen, ananasharten eten, pittige dingen eten, over drempels scheuren, touwtje springen enz. LEAVE ME ALOOOOOONE! Ik wil niet touwtjespringen! Ik wil gewoon in mijn slobbertrui op de bank chocola eten, Netlix kijken met een doos tissues en wachten tot de baby komt!

Er is er nog nooit 1 blijven zitten.

Uhhh echt wel KLIK.

Geniet nog maar even van je rust en dat je kunt uitslapen.

Welke rust? Mijn nachten gaan als volgt: woelen tot je lekker ligt, eruit om te plassen, woelen tot je lekker ligt, eruit om te plassen, dommelt eindelijk in slaap, wordt wakker omdat de baby schopt, dommelt weer in, wordt wakker om te plassen. Enz! Bovendien, ik wil geen rust en uitslapen?? Terwijl slapen al niet eens lukt met die pens van hier tot Tokio? Ik wil gewoon mijn baby! Dan heeft dat niet slapen tenminste nog nut!

Ben je niet nieuwsgierig naar je baby dan?

Nee joh! Het kan me echt geen bal schelen wie er al die tijd in mijn buik heeft gewoond, hoe diegene eruit ziet die continue tegen mijn ribben trapte en op mijn blaas sprong. Ik ben absoluut niet benieuwd naar hoe verliefd ik ga zijn op mijn kindje!

Zie je niet op tegen de bevalling?

Ik liep dan niet heel ver overtijd (5 dagen) maar hoe verder het einde van mijn zwangerschap naderde, hoe meer ik uitkeek naar de bevalling

Geniet nog maar even van de tijd met zijn tweeën.

Ja want voor een man is een zwangere vrouw met boze hormoonbuien die de hele dag jankt en onredelijk is echt heeeel erg genieten. Nee ik wil gewoon genieten met zijn tweetjes, met de baby!

Oké, oké… De meeste dingen zijn vast heel erg lief bedoeld en mensen zijn echt niet expres irritant. Toch had ik absoluut geen behoefte aan al die vragen toen ik overtijd liep! 

Liep jij ook overtijd? En herken je deze opmerkingen aan het einde van je zwangerschap?

Misschien vind je dit ook leuk

22 comments

Mariska 19 juni 2016 - 12:43

En uberhaupt: “overtijd” is best een raar begrip. Want als je uitgerekende datum het gemiddelde is waarop je baby zou kunnen komen, zit daar altijd spreiding omheen (vroeger en later). Maar echt overtijd ben je pas echt als je ruim 42 weken zwanger bent, hoor 😉 Ik ben bevallen met 39 plus 4. Ik vond dat prima op tijd 🙂 Dus als mensen zeiden: oh, ben je nu overtijd? Vond ik dat zij zich behoorlijk aanstelden…
En oja, ik weet t weer: nauwelijks kunnen bewegen, niet lekker kunnen liggen, opgezette voeten en handen (want hittegolf)…

Reply
Jessica 15 juni 2016 - 22:38

Jeetje wat een uitspraken hebben mensen soms… Ben je niet nieuwsgierig??? Nee boeiend wat er in je buik leeft en waar je al 9 maanden naar uit kijkt…. Hoe dan??? 😛

Reply
Mathiske's mama blog 15 juni 2016 - 10:17

Ik liep maar 3 dagen over tijd, maar wel van die appjes om te vissen hoe het er voor stond

Reply
MetMirjam 14 juni 2016 - 23:08

Jaaa precies dit! Ik liep dus echt de volle 2 weken overtijd en was het aan het eind zó zat! Ik wilde mijn kindje gewoon zien en vasthouden en ze kwam maar niet.. Dan moet je toch aardig je best doen om hier nog heel gezellig op te reageren hoor haha

Reply
Simone 14 juni 2016 - 21:37

Geniet nog maar even van je rust, ja, oh ik kon dat echt niet meer aanhoren, haha!

Reply
jodi - liefthuis 14 juni 2016 - 15:14

Die opmerkingen over dat nog even genieten vond ik vooral verschrikkelijk. Ik wilde die baby zo graag dat ik helemaal geen zin meer had om nog met zn tweeën te genieten.

Reply
Ineke 14 juni 2016 - 14:49

Ik ben bij Emma maar 2dagen overtijd geweest en bij Tristan ben ik ingeleid. Maar toch herken ik alle vragen, sommige mensen hun telefoontjes negeerde ik gewoon.

Reply
Nikita 14 juni 2016 - 11:41

Zo herkenbaar! Ik heb 3 meiden en bij alle 3 overtijd en dan ook behoorlijk overtijd. Bij de eerste 10 dagen, de tweede een week en bij de derde wel 2 weken! Ik kon die opmerkingen niet meer aanhoren! Bij de laatste werd ik zelfs elke 2 uur door m’n moeder gebeld ofdat alles nog wel goed ging. Het is meestal heel aardig bedoeld, maar soms..

Reply
Roxanne 14 juni 2016 - 10:11

Ik beviel met 40+2 dus dat viel nog wel mee, maar ze begonnen hier met 37 weken allemaal al zo stom tegen me te kletsen en ik was het zooo zat! Ik wilde mijn baby!

Reply
Vlienelien 14 juni 2016 - 10:09

Heerlijk 😀 Ik zit nu in deze periode en word gek van al die adviezen van lekker uitslapen, lekker met z’n tweetjes.
Ik kan niet meer lekker liggen. Zitten overigens ook niet en staan al helemaal niet. Uitrusten gaat lastig zo.
Nog even met z’n tweetjes.. Pff ik kijk uit naar ons gezin, dat we kunnen genieten met z’n drietjes. Ik ben nu inderdaad een pregzilla dus gezellig is het niet.
Ik krijg ook vaak de tip om lekker veel te bewegen, want dan komt ie sneller… Wahahaha, bewegen… Staand tandenpoetsen duurt al te lang. De gang naar de wc is al te lang. Hoe moet ik ‘lekker veel’ bewegen? :S lopen op opgezwollen voeten is geen pretje. Omhoog met de pootjes dus!
Goed.. Heerlijk om even alles eruit te gooien 😀

Reply
Leonie van Mil 14 juni 2016 - 09:57

Ik liep niet overtijd, maar al deze vragen en adviezen kreeg ik ook. Dus heel herkenbaar. Vooral de niet werkende adviezen om de weeen op te wekken zijn bloed irritant

Reply
Denise 14 juni 2016 - 09:19

Nooit over tijd gelopen maar wel vanaf week 37 heeeeel vaak de telefoon.
Voel je al iets? Gebeurd er al wat? Nog steeeeds niet bevallen???
Nee ikvoel niks,behalve dat ik dik ben.
Nee er gebeurd nog niks anders ga ik niet even de telefoon vrolijk opnemen en als er wel wat gebeurd ga ik dan niet aan de grote klok hangen.
Uhm nee nog steeds niet bevallen,moet dat dan?

Reply
Kim 14 juni 2016 - 08:19

Oh zoooooo herkenbaar! Mijn zoontje kwam 9 dagen na de uitgerekende datum. Ik heb zo vaak gehoord, doe het maar op die en die datum. Ja tuurlijk, ik druk even op een knopje et voila!

Reply
Nina 14 juni 2016 - 07:36

Bijna twee weken over tijd gelopen. Ik werd helemaal woest als ik hoorde dat vrouwen met dezelfde bevaldatum hun baby al in de armen hadden. En ik heb op den duur alle telefoomverkeer genegeerd, moesten mijn ouders er mee dealen. Gezellig was ik niet???

Reply
Nicole 14 juni 2016 - 07:14

Gelukkig heb ik dat niet meegemaakt! Ons zoontje was 3’5 week te vroeg. Ook geen pretje want dat zorgt ook weer voor complicaties.

Reply
Nicole 14 juni 2016 - 07:07

Ik herken dit helemaal niet omdat ik juist 3 weken eerder ingeleid werd door de pre-eclampsie. Maar het lijkt me sowieso frustrerend als mensen dingen aan je vragen, wat dan ook, aangezien je zelf al op eieren loopt op zo’n moment!

Reply
Nathalie 14 juni 2016 - 06:45

Haha, zo herkenbaar. Bij mijn zoontje ben ik 10 dagen overgegaan en heb ik alles van het rijtje hierboven mogen aanhoren.. Het ging zelfs zo ver dat ik meerdere kern per dag gebeld werd omdat ze toevallig iets moesten weten, mijn ouders die elke dag voorbij ons huis passeerden om te kijken of we nog thuis waren,… Ik voelde mij op de duur opgejaagd wild ?. Bij dochtertje ben ik slechts 1 dag overtijd gegaan en opnieuw ingeleid wegens zware baby. Nu waren ze geschrokken toen we belden dat ons meisje geboren was haha

Reply
Josan 14 juni 2016 - 06:40

Nee hoor nooit over tijd gelopen. Maar ook als je niet over tijd bent. Gooien mensen deze opmerkingen naar je kop in de laatste weken voor de bevalling.

Reply
Channa 14 juni 2016 - 06:38

Hier gelukkig niet overtijd gelopen, vond die vragen op voorhand echter al vervelend haha. Snap in veel gevallen dat het bedoelt is als interesse maar ik was zo klaar met zwanger zijn dat ik weinig zin had in die vragen.

Reply
Merel 14 juni 2016 - 06:23

Dat niet, maar kennelijk zag ik er wel zo uit haha dus sommige opmerkingen heb ik ook gehoord ?

Los daarvan wat irritant! Zwanger zijn staat blijkbaar gelijk aan een vrijbrief heel veel commentaar te geven, in vrijwel ieder stadium…

Reply
Elisabeth 14 juni 2016 - 06:15

Voor mij viel het allemaal wel mee gelukkig. Drie dagen overtijd en toen beviel ik.

Reply
Jolanda 14 juni 2016 - 06:04

Ohh zo herkenbaar!! Ik ben nu 40 weken en 6 dagen zwanger. Geen pretje!

Reply