TRENDALERT! Babyshowers voor daddy’s to be!

by Tamara

We kennen allemaal het fenomeen babyshower wel, een feestje, vaak georganiseerd door de vriendinnen, waarbij de zwangere vrouw en haar ongeboren koter centraal staan. Nu moet er kennelijk ooit een man gedacht hebben: “Heee, waarom krijgen wij mannen geen babyshower?’ en tadaa! De babyshower voor mannen was geboren! Maar waarbij het bij een vrouwen babyshower vaak gaat om dingetjes voor de baby, mierzoete lekkernijen en toch ietwat suffe spelletjes, kan ik me totaal niet voorstellen hoe zo’n mannen babyshower er nou uit moet zien! Dus ik heb het voor jullie opgezocht!

Bier en baby’s!

Een mannen babyshower oftewel een ‘Dadchelor party’ verschild qua concept niet eens zo heel erg veel van een mommy babyshower. Het hele feestje draait om een man of vrouw die vader of moeder wordt en er passeren bij allebei lekker eten en leuke activiteiten aan de revue! Maar waarin verschilt het dan wel?

Allereerst de vraag waarom? Waarom zouden mannen in godsnaam een babyshower willen? Ik weet niet hoe het met jullie mannen zit, maar ik zou mijn man er echt geen plezier mee doen om hem een hele dag in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Toch kan het voor een man wel fijn zijn om wat ervaringen uit te delen met zijn vrienden die al vader zijn, want hoe je het ook wend of keert, het is ook in het leven van een man een grote verandering!

Wat doe je dan op zo’n dadchelor party?

Waar babyshowers voor vrouwen vaak juist om de voorbereiding van het krijgen van een kindje gaan, gaan deze mannen babyshowers vooral om het nog even genieten voordat je een baby krijgt. Dat kan dus een weekendje of dag weg zijn met je vrienden, een avond in de kroeg hangen, een vistrip of voetbalwedstrijd. Gewoon iets wat die mannen doen! Voor cadeautjes hoef je ook niet alles uit de kast te trekken, waar vrouwen babyshowers draaien om spelletjes en cadeaus, draaien die van mannen vooral om het zich nog even kunnen uitleven voor de baby komt.

Denk je dat jouw man zo’n mannenbabyshower leuk zou vinden? En heb jij zelf ook een babyshower gehad? Ik lees het heel graag bij de comments!

Misschien vind je dit ook leuk

20 comments

Cassandra 17 maart 2016 - 09:11

Mijn man heeft een babyshower gehad, tegelijk met mij maar wel apart van elkaar. De heren zijn gaan wokken en daarna stappen en Marco moest in zo’n luier lopen met een snoep speen om z’n nek.

Reply
Mathiske's mama blog 16 maart 2016 - 20:14

Lijkt me leuk om te organiseren ook. Haha, in plaats van een vrijgezellenavond, omdat ie nu toch niet meer of voorlopig niet gaan trouwen

Reply
Bregje 16 maart 2016 - 19:35

Denk dat mijn man dat wel had kunnen waarderen! 😉

Reply
Jessica 16 maart 2016 - 15:51

Haha, ik vind het wel een heel leuk idee! Hoe leuk is het voor mannen om een middag te mogen drinken haha en gezellig met vrienden te zijn en tussendoor spelletjes/quizjes te kunnen doen. Ik weet niet of die van mij het leuk zou vinden.. .(een gezellige middag vnd ik die altijd leuk) dus als het hem overkomt dat hij het wel heel leuk vind.

Reply
demallemolenmoeder 16 maart 2016 - 15:32

Ik vind het een erg leuk idee. Ik denk dat mijn man er wel om kan lachen. Zelf heb ik ook een babyshower gehad. Ik was helemaal verrast en ik vond het zó leuk.

Reply
Wilmaaa 16 maart 2016 - 12:23

Hilarisch, ik denk niet dat mijn man er op zit te wachten en zijn vrienden ook niet haha, doe maar een gewoon feestje. Nuchtere Zeelanders he 😉

Reply
Marjon 16 maart 2016 - 10:43

hahaha, mijn zou denk ik denken dat ik een grapje maakt 🙂 Liefs Marjon

Reply
Birgit 16 maart 2016 - 10:39

Ik vind het een hartstikke leuk idee, maar voor mijn man zou het echt helemaal niks zijn.

Reply
Mary-Lou 16 maart 2016 - 10:19

Mijn vriend heeft voor de geboorte van onze dochter een “pre papa party” gehad en vond het geweldig! Vrienden, bier en een fout T-shirt waren de ingrediënten geloof ik. 🙂 Zelf heb ik toen ook een baby shower gekregen, super leuk!

Reply
saskia 16 maart 2016 - 09:21

Whahaha voor mijn man zou dat dus echt niets zijn, maar geinig idee.

Reply
Charlotte 16 maart 2016 - 08:06

Zoals jij het beschrijft zou elke man dat wel leuk vinden toch! Haha. Van mij mogen ze, nog even voordat het echte werk begint ?

Reply
Angela - Mama met passie 16 maart 2016 - 07:55

Ik vond mijn babyshower geweldig, maar voor Stephan had dat echt niet gehoeven hoor. Hij ziet daar totaal het nut niet van in 😉

Reply
Nicole 16 maart 2016 - 07:50

Denk dat mijn man dat heel leuk had gevonden haha!

Reply
Kelly 16 maart 2016 - 07:39

Ik heb wel een babyshower gehad en denk eerlijk gezegt dat mijn vriend er niet op zat te wachten. Het is een leuk idee, maar meer een excuus om samen te komen en bier te drinken en dat kunnen die mannen de gehele 9 mnd door nog steeds doen

Reply
Tineke 16 maart 2016 - 07:16

Grappig bedacht, maar inderdaad typisch mannen! Ik heb helaas geen babyshower gehad en die hoef ik ook niet te verwachten 😉 Stiekem wel een beetje jammer want had mij erg leuk geleken!
Liefs

Reply
Josan 16 maart 2016 - 06:45

Typisch mannen. Alsof de man zich tijdens die 9 maanden niet kan uitleven. Terwijl ik als vrouw de grootte aannam van kamerolifantje ging man gewoon skiën met vrienden en andere dingen doen.stel dat het ook eens even niet om hun draait…

Reply
Tips voor Papa's 16 maart 2016 - 06:29

Ik denk dat het niet zozeer om de baby gaat, maar meer om een excuus om bier te drinken en slap te ouwehoeren. Het klinkt inderdaad ook meer als een vrijgezellenfeest, maar dan om een net iets andere reden, ik vind het eigenlijk wel een prima initiatief ???

Reply
Channa 16 maart 2016 - 06:29

Hier zelf geen babyshower gehad helaas. Denk ook niet dat manlief op zoiets zit te wachten, haha.

Reply
Lonneke 16 maart 2016 - 06:18

Haha creatief.. Ik denk dat mijn man geen ‘nee’ zegt tegen het woord ‘kroeg’ en dan maakt het niet uit wat de reden is! 😉

Reply
Simpel, met een snufje liefde 16 maart 2016 - 06:15

Ik heb zelf nooit en babyshower gehad. Vind het idee voor de mannen erg leuk!

Reply