Howdy cowboys! We kunnen weer naar Vakantie & Attractiepark Slagharen. Slagharen opende als een van de laatste grote pretparken zijn deuren op 30 mei en daarmee is ook voor het wilde westen het seizoen van 2020 officieel geopend! Wij gingen er op 30 mei naar toe en werden op vele vlakken verrast door Slagharen en de gasten! We hebben weer heerlijk kunnen genieten van dit leuke familie park. Benieuwd hoe het er in Slagharen er aan toe gaat? Lees dan hieronder de blog!
Kan je niet wachten om de feeling van Slagharen weer te beleven? check dan eerst onze video:

 

Lof voor Slagharen!

Ik wil deze blog beginnen met onze lof uit te spreken naar Slagharen en al hun medewerkers. Onze dank is groot dat wij mede door hun inzet weer een bezoekje mochten brengen aan Slagharen. Zonder deze inzet was dit niet mogelijk geweest. Ga er maar staan! Dit vraagt een hoop geduld en respect voor de medemens. En deze was, vanuit de medewerkers, zeker aanwezig! Alle medewerkers die wij troffen zette zich in voor de gasten en droegen op een positieve manier bij aan het ‘nieuwe normaal’. Zonder blikken of blozen voerden ze het werk uit die voor hun net zo anders is als voor de gasten. Via deze weg willen we nogmaals zeggen, Bedankt voor jullie inzet jullie doen goed je best om aan de slogan  #samenveiliguit te voldoen.

 Dramatische gasten

Helaas hebben we ook moeten concluderen dat een dagje weg kan vallen en staan met het gedrag van hun gasten. Helaas voor Slagharen hebben zij op 30.5. 2020 te maken gehad met gasten die hun persoonlijke mening boven de regelgeving zette en daarmee niet alleen de regels niet naleefden maar veel irritatie wekten bij overige gasten, om over de veiligheid nog maar niet te spreken. Dat #samenveiliguit was ver te zoeken. Het begrip samenwerking leek dan ook ver gezocht. Hoe dit er aan toe ging kom ik later in deze blog op terug. Ik deel de blog dan ook in tweeën  ‘Wat gaat er goed’  &  ‘ Wat gaat er niet goed’ . Laten we beginnen met de dingen die goed gaan, want wij zijn aangenaam verrast door Slagharen en hebben genoten van een heerlijke dag! Onze kinderen hadden de hele dag een lach op hun gezicht en daar doen we het voor!

Wat waren onze kinderen weer blij om in Slagharen te zijn!

Zelfs na een hele dag pretpark, bleef de lach overeind staan

 

Wat gaat er goed:

Slagharen kleurt Geel

Wat heeft Slagharen zich goed ingezet om de veiligheidsmaatregelen op orde te hebben voor hun gasten. Het park kende al een zelfscan systeem wat natuurlijk perfect aansluit bij de huidige tijd. Slagharen heeft ervoor gekozen om te werken met markeringen op de grond. Je kan er gewoonweg niet omheen, Slagharen kleurt geel. De entree is voorzien van duidelijke markeringen waar je moet wachten. In de wachtrijen zijn speciale vakken en in het hele park geldt een eenrichtingsroute. Deze route is duidelijk weergegeven op de plattegrond en op de grond met duidelijk gele pijlen.

Al voor dat je de entree nadert worden de gele pijlen ingezet

Duidelijke gele vakken voor de wachtrij van de Eagle

Aangepaste wachtrijen

In de wachtrijen zijn speelse gele wachtvakken gecreëerd met voetstappen van een ouder en kind er in. Alleen uiteraard op 1,5 meter afstand van elkaar. Bepaalde wachtrijen zijn aangepast zodat de 1,5 meter afstand gewaarborgd kan worden. Zo kan je bij de treintjes achtbaan niet meer binnen wachten, de rij gaat tot aan de ingang van het overdekte station en vanaf daar wordt je door een medewerker naar binnen begeleid. Meerdere attracties kenden wachtrijen dmv hekwerken, deze normale wachtrijen zijn aangepast omdat gasten elkaar kruisden en daarbij de 1.5 meter regel niet gehandhaafd kan worden. Hekwerken zijn soms open gemaakt, afgezet en de meeste wachtrijen zijn dmv van de gele vlakken voort gezet buiten de normale wachtrijen. Meerde medewerkers dragen handschoenen en/of mondkapjes, dan wel niet een plastic-scherm gezichtsbeschermer. Ook wordt er bij sommige attracties gebruik gemaakt van een haak om de veiligheidsbeugel te controleren.

 

Aangepaste Attracties

Alle attracties draaien op minimale capaciteit, of moet ik zeggen op maximale toegestane capaciteit. Dat laatste klinkt natuurlijk een stuk beter. In attracties worden bakjes leeg houden om de 1.5 meter afstand te kunnen waarborgen. Ook mag je alleen met je eigen huishouden naast elkaar of in een gondel zitten. Deze regel wordt ook gehanteerd bij de kinder-attracties, ook daar mogen kinderen uit een ander huishouden niet met elkaar in een bakje zitten. De familie attracties, zoals bijv. de ronde bootjes, mogen max. vier personen per boot toegelaten worden. Ook als je een kindje hebt onder de 3 die je op schoot neemt betekend dit dat je het gezin moet splitsen in twee bootjes als je huishouden bestaat uit meer dan 4 personen. Bepaalde kinder attracties mogen ouders niet mee, o.a. bij de paardjes en bij de autootjes in Kids country. Het zit het hier vooral in de loop routes van de wachtrij waarbij de 1,5 meter afstand voor volwassenen niet gehandhaafd kan worden. De medewerkers pakken dit prima op en zetten zich voor je kind in, zodat ze wel kunnen genieten van een ritje. Super Gedaan!

Elektrisch paardje rijden, daar ben je nooit te oud voor! – Helemaal met de tijd mee!

Kijk hem gaan die Cowboy!

Openbare Toiletten

In het hele park zijn 3 toilet gebouwen geopend. Vanwege de krappe ruimte in de toiletgebouwen zelf, wordt max 1 persoon tegelijker tijd toegelaten.  Er wordt hier door een medewerker goed op toegezien dat dit daadwerkelijk gebeurd. Tevens staat dit ook aangegeven op de toilet gebouwen. Na elk toilet bezoek wordt het toilet gereinigd. Ook hier geld een aangepaste wachtrij met gele vakken.  Het is wel even wachten, welke vooral met kinderen een dingetje kan zijn. Onze 3 jarige is net zindelijk en dit was voor hem een hele uitdaging, maar hij heeft het super goed gedaan met dat wachten, zo zie je maar weer, je eigen kind blijft je ook verrassen! Heerlijk!

Het is wel even wachten bij de toiletten, maar hoofdzaak, het is wel schoon!

Hygiene

De mond-, neus- en handbescherming van de medewerkers werd hierboven al benoemd, maar hoe zit het met de hygiene van de gasten? Voordat je een attractie in gaat moet je eerst je handen wassen d.m.v. desinfectie pomp te gebruiken. Deze pomp is te bedienen met een voetpedaal. Deze pomp bevindt zich voor het instappen van de attractie. De medewerker die je naar je plek begeleidt ziet er op toe dat je eerst je handen desinfecteert.  De attractie wordt na gebruik gelijk schoongemaakt. Wat ons opviel is dat de ronde bootjes na gebruik gedesinfecteerd werden en dan eerst een ‘lege’ ronde deden om vervolgens de volgende ronde weer gasten toe te laten. Ook laten ze een bootje tussen de gezinnen in leeg verder gaan.
Voor horeca punten (afhaal of walk through) geldt ook dat je eerst je handen moet desinfecteren. De wc’s worden na elk gebruik schoongemaakt en ook hier zijn desinfectie punten aanwezig.

Op diverse plekken in het park worden gasten gewezen op de nieuwe regels

 

Horeca & Shops

Op dit moment is er nog geen horeca in een restaurant vorm geopend, maar hier komt mogelijk snel verandering in. Desalniettemin biedt het park voldoende afhaalpunten aan om te kunnen eten en drinken. Alle horeca is dus ‘to go’. Ook hier zijn wachtrijen gecreëerd met de gele vakken. Op dit moment wordt er geen gebruik gemaakt van dienbladen, wel kan je een papieren tasje mee krijgen voor je bestelling.

De winkeltjes zijn geopend, bij de ingang staan winkelmandjes, je bent verplicht een mandje mee te nemen in de winkel. zijn de mandjes op? Dan moet je wachten tot er weer een mandje beschikbaar is.

Iets mindere slimme keuze om een rek in de rij te plaatsen, maar ook bij de winkel is een wachtrij gecreëerd

Even in de rij voor een Spirello

De pijlen op de grond geven een duidelijke looproute weer

Terrassen

Slagharen heeft meerdere Terrassen gesloten en tegelijkertijd ook meerdere plekken gecreëerd waar je op gepaste afstand je ‘to go’ bestelling of je van uit huis mee genomen picknick kan nuttigen.

Well Done!

Applaus voor Slagharen, hun medewerkers en hun inzet! Wij werden hier echt heel erg gelukkig van! De gele vakken zijn echt slim gedaan, dit geeft wel een hele andere feeling dan enkel alleen een lijn. Een vak kan je ook daadwerkelijk in gaan staan (de meeste mensen dan) . Erg duidelijk, overzichtelijk en we maakten er een feestje van door van het ene vak naar het andere proberen te springen, oke, ook dit is na 4 keer niet leuk meer, maar de kinderen genoten er van!

Een speelplaats naar mijn hart, lekker rustig met een geweldige achtergrond

Alleen al het wandelen door de vertrouwde mainstreet geeft weer een gevoel van thuiskomen 🙂

Wat gaat er niet goed

Met bovenstaande regelgeving moet je toch een super dag kunnen beleven in Slagharen.  Wat kan er nou mis gaan? Helaas van alles. Het is niet Slagharen die de boel niet op orde heeft, maar de gasten. Althans, de gasten van 30 mei. Nadat we met meerdere mensen hebben gesproken welke een bezoek brachten aan het park tussen 29 en 31 mei, bleek dat 30 mei geen uitzondering was. Dit kan natuurlijk weg komen bij het feit dat het ook een vakantiepark is, gasten verblijven daardoor meerdere dagen op het park, al met al mag dit nooit een reden zijn om niet aan de regels te houden.

Aanpassen

Oke, je bent voor of tegen Corona regels, je vindt het allemaal overdreven of je dealt er mee. Het kan allemaal, we leven in een vrij land waar iedereen zo zijn mening heeft en deze mag uitspreken. (en dit doen we ook massaal) Echter, als je ergens te gast bent, dan moet je gewoon aanpassen. Dat geldt ook op het moment dat je een pretpark of dierentuin binnen komt. Ongeacht of het corona tijden zijn of niet, je past je aan. Wil je dit niet? Dan heb je er niks te zoeken, want wat je mening ook is, de richtlijnen van een park dien je op te volgen als je daar te gast bent.  Een park geeft hun richtlijnen immers goed weer en daar dien je dan ook gewoonweg aan te houden. Maar dit lijkt een moeilijk begrijp voor velen. Hieronder een paar van de meest opvallende (simpele) richtlijnen die gewoonweg door de meerderheid niet werd opgevolgd.

Afstand houden

Ik neem aan dat een park als Slagharen prima in staat is om de regelgeving conform de wet te kunnen hanteren. Dit betekend ook dat zij prima in staat zijn om 1,5 meter in te schatten. Daar kan je als gast op vertrouwen.
Op diverse punten in het park zijn met gele vakken 1,5 meter afstand wachtrijen gecreëerd. Bizar genoeg zijn er veel mensen die dit gewoonweg niet doen. De gele vakken worden overgeslagen, mensen gaan er tussen staan of gaan picknicken direct naast de gele vakken. Een ander opvallend iets is dat er meerdere mensen door wachtrijen heen lopen, dus die gebruiken de 1,5 meter tussen de gele vakken in, als een doorgang.

Hoewel slagharen duidelijk 1,5 meter vakken heeft weergegeven, lijkt deze rij er ‘normaal’ uit te zien

Daar waar het terras af gezet wordt gaan mensen op muurtjes zitten, echter wordt dan wel de 1,5 meter regel uit het oog verloren en worden er sneller groepjes gevormd

Dan heb je nog het stukje ‘vrije’ looppad. Hier staan natuurlijk geen markeringn op de grond, we kunnen immers niet als konijnen een hele dag van vak naar vak springen. Hier gaat het echt mis. Mensen benutten de ruimte die ze krijgen en verliezen daarmee de 1,5 meter afstand regel totaal uit het oog. Een ander bizar iets is dat mensen je van alle kanten passeren, sommige proberen  op hun eigen manier nog hun best te doen door even snel langs je te lopen met een kleine sorry, maar ja, die 1,5 meter he? Afstand houden zit hem niet in snelheid, dat zit hem toch echt in afstand.

Geen gebruik maken van de gele vakken

Eenrichtingsverkeer

Je kan er niet om heen, vanaf het moment dat je het park binnen loopt wordt je er op geattendeerd dat het hele park eenrichtingsverkeer is en dat je de pijlen moet volgen.  Dat je hier en daar even de koers kwijt bent en even zoekende bent waar je heen moet is normaal, iedereen moet wennen. Maar massaal tegen de richting in lopen? Dit gebeurd echt heel veel. Hiermee wordt ook de 1,5 meter regel genegeerd. Ik begrijp echt niet wat je in een park te zoeken hebt als je niet van plan bent je te gedragen conform de voorwaarden van het park. Je merkt ook dat dit gedrag zorgt voor frustratie bij andere gasten.

Gele pijl geeft toch echt andere looprichting aan

Tegen de route in lopen en daar waar aan beide kanten mensen je passeren kan je zelf geen kant op

 

Maar hij doet het ook!

Het meest irritante is dat mensen andere mensen inzetten als excuus voor hun eigen gedrag. Nu weten we allemaal dat wanneer mensen anderen nodig hebben om hun eigen gedrag goed te praten, ze heel goed weten dat ze zelf fout zitten, dus deze onzin is gewoonweg niet goed te keuren.
Het leek wel kleuterschool niveau. Een vader zegt tegen zijn vrouw, ‘ Oh ik moet helemaal omlopen, maar wacht, die lopen daar ook langs, dan kunnen wij dat ook.‘  –  ‘Als we snel even tegen de richting in rennen is dat niet zo erg’ – zegt een moeder tegen haar kind. Of ‘ waarom die vakken? het is toch onzin, daar doe ik niet aan mee hoor, kijk maar hij doet het ook!’ En het meest rare excuus die ik hoorde was een zwangere vrouw die haar zwangerschap inzette om niet aan de regels te hoeven houden, het was al zwaar genoeg zonder al die regels… aldus een zwangere. En zo zijn er tal van voorbeelden te noemen.

De duidelijke pijl op de grond blijft voor sommige mensen toch onopgemerkt of ze worden genegeerd

Aanspreken

Over het algemeen spreek ik mensen die zich niet aan regels houden niet aan, ik laat het lekker los, ik kan de ander toch niet veranderen, moet je ook niet willen. Echter, soms ontkom je er niet aan. Zo stond ik in de wachtrij met mijn kinderen. Uiteraard netjes in de gele vakken :p . De twee vakken voor mij waren leeg, maar er stonden wel meerdere mensen direct naast de vakken, hun kinderen speelden in deze vakken. Deze mensen zeiden ineens ‘ oh wij staan niet in de rij hoor, jullie kunnen gewoon deze gele vakken gebruiken. Waarop ik aangaf dat dit niet mogelijk was, ivm de 1.5 meter afstand. Ze begonnen te lachen en wezen gelijk naar anderen, die ook geen afstand hielden. Ik gaf aan dat dit hun keuze is, maar dat ik niet bij hun kom staan. Vervolgens zeiden ze dat ze echt nodig een plek in de schaduw nodig waren vanwege een zwangere en dat ze daarom daar bleven staan.  Ik mocht wel met een boog om hun heen lopen, of buiten de gele vakken gaan staan. Waarop ik aangaf dat dit een beetje omgekeerde wereld is en kreeg toen het antwoord ‘ ja dat is dan jouw keuze he?’  Ik gaf nog netjes aan dat verderop een zitplaats in de schaduw was, maar ik wel compleet genegeerd.

Mensen lopen dwars door de wachtrij met gele vakken heen en daarbij lopen ze ook nog tegen de looproute richting in.

Meerdere mensen gaven aan dat ze hetzelfde probleem hadden. Een man die ik sprak bij de toiletten gaf aan dat hij meermaals mensen aansprak op looproutes en afstand, maar dat hij uitgelachen werd. Als je andere mensen aanspreekt, ook al doe je dit netjes, dan worden ze boos. Mensen zijn geïrriteerd en de sfeer wordt daardoor grimmig. Dat wil je natuurlijk niet. En daar komt bij, ben jij als mede gast in de positie om mensen op regels te wijzen? Nee toch, je hebt wel wat beters te doen een dagje uit moet immers leuk zijn.

Drukte

Hoewel het park slechts 30% van de normale gasten toelaat was het zaterdag echt druk. Sommige plekken lenen zich daar niet goed voor, tenminste, niet als je die 1,5 meter regel moet hanteren. De plek bij de dombomolen, de draaimolen, verkeersparkje en schip is echt druk. Als je alleen al van deze attractie de wachtrijen neemt die zich allemaal buiten de normale wachtrijen bevinden, blijft er weinig ruimte over. Daar komen dan nog de wachtrijen van 4 overige attracties bij, alsmede een rij voor het een horeca To Go punt en de toiletten bij. Tevens staan er op dit punt ook nog meerdere bankjes, welke voor nog minder ruimte zorgen. Hier is de 1.5 meter niet goed te handhaven, als je dan ook nog mensen hebt die tegen de richting in lopen, dan kan je het helemaal wel vergeten.

Op deze foto is te zien hoe iedereen naar links loopt, terwijl de looproute naar rechts is

Dit was te verwachten

Hoeveel mensen zeggen het wel niet tegen mij, ‘dit had je toch wel verwacht!’ Nou nee. Natuurlijk snap ik wel dat er opstart problemen kunnen zijn. Ik begrijp ook wel dat niet alle regels er 1,2,3 inzitten en dat mensen als ze meer vrijheid krijgen er wat losser mee om gaan. Maar kom op. Ik mag er toch van uit gaan als een park regels heeft dat de gasten zich hier aan houden. Er is ook een verschil in niet kunnen en niet willen. Natuurlijk kan je een foutje maken, maar totaal negeren en maar lopen roepen hoe stom alles is, dan denk ik echt, wat heb je er dan te zoeken? Misschien ben ik te optimistisch en ga ik uit van het goede van een mens en denk ik oprecht dat mensen zich grotendeels wel aan regeltjes houden. Dus nee, ik had niet verwacht dat mensen zo bewust tegen de regels in zouden gaan. Ik begrijp zelf ook niet waarom, waarom betaal je voor een dagje weg om vervolgens onrust te veroorzaken? Ik heb het nu echt over de doelgroep die letterlijk zei ‘ ik heb er schijt aan, ik leef in een vrij land, mij leggen ze geen regels op’. En vervolgens weg lopen en lachen.

Dan moet je maar thuis blijven

‘Als je het vervelend vind, dan kom je toch niet?’ Ook een zin die mensen tegen mij zeggen. Dit zeggen o.a. vrienden tegen mij, maar ook de mensen in het park die zich niet aan de regels kan houden. Zaterdag zei een stoere man tegen een moeder met kinderen ‘ Dan moet je maar thuis blijven, heb je er ook geen last van’.
Het kan toch niet zo zijn dat mensen die zich wel aan de park regels houden maar weg moeten blijven omdat mensen die de regels negeren niet worden aangesproken, of in het ergste geval, niet het park uitgezet worden. Dat is toch echt een omgekeerde wereld? Je mag er toch van uit gaan dat wanneer je ergens te gast bent dat gasten zich aan de regels houden.

Natuurlijk kan je een foutje maken, dat geeft ook niks. Maar er is een verschil in kunnen en willen. Mensen die niet bereid zijn om de voorwaarden te accepteren en dus niet aan de regels willen houden, horen niet thuis in een pretpark.

Respectloos naar de medewerkers

Afijn, zoveel mensen, zoveel wensen, iedereen staat anders in het leven en uiteindelijk hebben we het maar te doen met elkaar, maar vergeet een ding niet. In dit park, en in zoveel andere parken, werken mensen die veel risico nemen. Deze mensen zetten zich in voor de gasten. Deze mensen zorgen dat je weer kan langs komen. Bedrijven betalen een vermogen om hun deuren weer te kunnen openen. Aanpassingen, testdagen, vergunningen, etc. Het kost veel tijd, energie en geld. Maar het wordt wel gedaan. Zodat jij als gast weer veilig op bezoek kan komen. Hoe kunnen we het dan in ons koppie halen om dit harde werk te negeren? Het is gewoon respectloos naar de medewerkers toe. Want bekijk het eens van de andere kant, zij vragen hier ook niet om, maar staan er wel.

Benieuwd naar hoe anderen een dagje slagharen beleefden tijdens de opening dag?

Wij kwamen er al snel achter dat wij niet de enige waren die vol lof over het park waren, maar over de gasten wat minder, online vonden we deze vlog, een mening die wij delen, waardoor we het leuk vonden om hem even met jullie te delen.

(LET OP DEZE VLOG IS NIET VAN ONS, WE HEBBEN TOESTEMMING OM DEZE VLOG TE MOGEN DELEN)

 

 

#samenveiligthuis

Laten we met zijn allen gewoon het beste er van maken en heb begrip voor de situatie. Als je naar een park gaat dan loopt alles een beetje anders, maar dat is gewoon zoals het nu is. Je kan er van alles van vinden, maar dat veranderd niks. Lees je van te voren goed in op de website van een park en ook bij binnenkomst, volg gewoon de regeltjes op. Laat elkaar in waarde en respecteer elkaar. Laat je Corona mening lekker op de parkeerplaats staan en geniet van het moment dat je in het park bent met je eigen gezelschap en volg de voorwaarden op van het park. Zo moeilijk kan het niet zijn, ik weet zeker dat je dan ondanks alle maatregelingen een super leuke dag kan hebben!

Wij hebben, ondanks de drukte, een super leuke dag gehad en vooral genoten van het feit dat we er met het gezin weer op uit konden.

Slagharen, Bedankt!

 

Vergeet je uitrij kaart niet!

 

 

 

Wat zou Slagharen eventueel zelf anders kunnen doen

Toezicht
Om te beginnen zouden ze meer toezicht moeten hebben op de gasten. Dit lijkt wel een onmogelijke missie, maar ik denk ook dat wanneer medewerkers de ruimte hebben om mensen aan te spreken hun gedrag je dan een stuk verder komt. Dit gebeurd niet altijd, medewerkers geven aan dat zij niet in de positie zijn om dit te doen. Dit kan een keuze zijn van het park, echter ‘wie ziet er dan op toe?’ En als dit niet te controleren is, welke ik begrijp, waren er dan niet te veel mensen aanwezig voor deze vorm van vrijheid.
De rondrijdende Cowboy Jack deed hier en daar wel op een zeer gepaste wijze de moeite om mensen te attenderen op de looproute ‘ wilt u de peilen volgen?’ roept hij vanuit zijn rijdende auto naar mensen die de verkeerde kant op lopen. Hoe leuk en goed dit ook was, mensen luisteren niet echt.

Toiletten
Over het hele park waren er 3 toiletgebouwen open. In alle gevallen ging het om 1 heren en 1 dames toilet per gebouw. Dat betekend dat er in het hele park 6 wc’s zijn voor ruim 2500* mensen. Er ontbreekt een toilet in de buurt van het kindergedeelte, dan wel niet een lopende doorloop route naar het dichtstbijzijnde toilet gebouw. Als je met je kind in de speeltuin bent en deze moet plassen, dan loop je snel even naar de wc. (dat snelle plassen is er niet bij, want het kan zijn dat je zo een half uur verder bent voordat je aan de beurt bent). Als je dan uit de wc komt, moet je de 1 richting volgen. Logisch, maar deze 1 richting moet je helemaal voor om lopen. Een route die rondom de Goldrush gaat. Voor kinderen niet echt logisch. Er zou, met oog op de kinderen, toch gekeken moeten worden naar een alternatief. Zeker daar bij de kids country.

Wachtrij Wild Wild Adventure
De wachtrij van deze bootjes attractie bevindt zich binnen. Hoewel de rij binnen al is ingekort en er heel goed met gele vakken aangegeven wordt waar je mag gaan staan, wordt dit door vele gasten genegeerd. Het dragen van mond en neus bescherming is niet verplicht en er is geen toezicht in deze binnen ruimte. Persoonlijk vind ik dit wel een risico stukje. Een goed alternatief is dat ze de invaliden ingang gebruiken. Deze is korter en hiermee kunnen gasten vrijwel buiten wachten. Der rij die buiten gecreëerd is loopt zigzag, dit zorgt voor veel onduidelijkheden bij de gast.

 

Wil je nu ook een dagje naar slagharen? check dan even hun Website voor de voorwaarden!

Let op, reserveren is verplicht!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Misschien vind je dit ook leuk

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.