Review Frozen 2.

by Tamara

We hebben hier in huis een meisje dat zo ontzettend fan is van Frozen, dat ze zich een heel jaar lang, aan iedereen voorstelde als Elsa. Dus toen we hoorden dat er een nieuwe Frozen film aan zat te komen, was het natuurlijk zeker dat we hem moesten zien. Vorige week kocht Richard kaartjes en vandaag was het dan zover! Op naar Frozen 2! We gingen met allevier de kinderen ( ondanks dat iedereen dat afraadde vanwege de leeftijd van Sarah. Wat wij ervan vonden en vanaf welke leeftijd hij geschikt is? Dat vertel ik in deze blog!

Even getwijfeld of we zouden gaan.

Eerlijk? toen de eerste trailer uitkwam, schrok ik een beetje. Het zag er een stuk minder ‘gezellig’ uit dan de eerste film en ik twijfelde een beetje of hij wel geschikt zou zijn voor de meisjes. Toen de eerste reviews verschenen zeiden veel mensen dat hun kinderen hem echt heel eng vonden en dat hij echt geschikt is voor kinderen vanaf 6 jaar. Mijn dochters zij 4 en 2, dus wederom twijfel. Maar ik besloot toch te gaan. Mocht het echt eng zijn, dan konden we altijd de zaal nog uitgaan toch?

Wat vonden wij van Frozen 2?

Maar goed, we hebben hem dus nu gezien en eerlijk? Hij is echt heel erg leuk! Helemaal niet eng voor kinderen zelfs! Hier vonden ze hem alle vier heel erg leuk en hoewel er wel wat stukjes in zaten die misschien wat spannender waren, is het gewoon een leuke kinderfilm.

Ik vind een tweede deel van een film eigenlijk altijd veel minder goed, maar bij deze is dat zeker niet zo. Ik vind hem misschien zelfs wel beter dan deel 1. De muziek is prachtig ( wij gingen naar de Nederlandse versie, maar ik denk dat de engelse versie nog mooier is.) het verhaal is goed, de uitvoering is goed en hij is gewoon echt heel leuk. Er zitten ook wat ontroerende stukjes in waar ik even bij moest slikken, wat alleen maar wat wil zeggen over hoe tof hij was! Ik vind het dus echt een aanrader!

Vanaf welke leeftijd is hij leuk?

Dan iets waar ik een heleboel vragen over kreeg. Vanaf welke leeftijd is Frozen 2 leuk? Ik vind zelf vanaf 4 jaar, maar het ligt heel erg aan je kind. Kijk, Sarah is twee, maar die geeft ook geen krimp bij The Nightmare before Christmas en toen Maxim laatst Thriller aan het kijken was, vond ze hem eerder grappig dan eng ( terwijl ik me vroeger altijd achter de bank verstopte.) Sarah vond hem echt heel erg leuk. Maar als jij een kind hebt dat vaak dingen spannend vindt, dan zou ik denk ik nog even wachten.

Ik vind het een dikke aanrader en zou zo nog een keer gaan! Ben jij al geweest?

Misschien vind je dit ook leuk