Raisa | Disney Pixar ‘s Luca review

by Raisa

Al eerder schreef ik over Disney vermaak thuis dus het is inmiddels geen geheim meer dat wij thuis fan zijn van Disney+! En ondanks de huidige crisis, die hopelijk bijna ten einde is, blijft Disney met nieuwe films komen. Zo kwam een paar maanden geleden al Raya en de laatste draak uit en is sinds afgelopen vrijdag de nieuwste Disney Pixar film ‘Luca’ te streamen op Disney+. Ik vertel je graag wat wij ervan vonden!

Fabian en Olivier kijken het liefst weken lang dezelfde film dus ik voelde de bui al hangen dat ze deze niet wilden zien. Maar toen ik zei dat het over een jongetje ging dat een soort van zeemeermin was in Italië, wilden ze hem direct zien. Want dol op zwemmen en verliefd op Italië, ook al zijn ze er nog nooit geweest, haha!

Waar gaat het over?

Goed, de film gaat dus over Luca, een zeemonster dat weg loopt van zijn ouders naar het land. Hij komt in het kleine vissersdorpje ‘ Porto Rosso’ waar hij Alberto ontmoet, ook een zeemonster en een zelfbenoemde ‘expert’ op het gebied van mensen. Samen zijn ze van plan om met een Vespa te wereld te ontdekken. En worden ze vrienden met Giulia. Samen zijn ze van plan om mee te doen aan een triatlon om geld te winnen voor de Vespa. Alleen mogen Luca en Alberto absoluut niet nat worden, anders komen de inwoners achter hun ware identiteit…

Wat vonden wij Luca?

De film is ontzettend mooi geanimeerd, goed opgebouwd, niet te spannend dus ook zeker een aanrader voor de kleinere kijkers. De film is licht, vrolijk en zomers. Ik vind het leuk dat het eens niet over ware liefde gaat maar over vriendschap, jezelf zijn, voor elkaar klaar staan en iets voor een ander over hebben. Wel mis ik enorm de muziek, dat maakt voor mij een Disney film compleet.

Wat mij betreft een echte aanrader en de kinderen keurden hem ook helemaal goed. Wij gaan hem zeker nog vaker kijken en een vakantie boeken naar de Italiaanse Rivièra want daar willen we nu helemaal graag naar toe!

Heb jij Luca al gezien en wat vond jij ervan?

Liefs,
Raïsa