Wat ik allemaal ga missen aan de babytijd.

by Tamara

Nog maar ruim een maand en dan is Lauren alweer jarig. Ik weet nog zo goed dat ze na die ontzettend snelle bevalling op mijn buik lag en dat ik zo blij was dat ze er eindelijk was! Dat moment is gewoon alweer bijna een jaar geleden. Ondanks dat ik vind dat ze nu een ontzettend leuke leeftijd heeft, zijn er een heleboel dingen die ik echt ontzettend ga missen aan de babytijd. En ik zet ze voor jullie op een rijtje

Dingen die ik ga missen aan de babytijd.

Zo’n eerste jaar vliegt natuurlijk om! Ik weet nog dat ik de eerste tijd steeds die dag weer opnieuw beleefde. Oh, nu begonnen de weeën, oh nu gingen we naar het ziekenhuis, oh nu was ze net geboren. Naarmate de tijd verstreek ging dat over in: ‘Oh, ze is alweer een week oud! Ze is alweer een half jaar! Ze is alweer bijna 1!’

Hoewel ik het ontzettend leuk vind dat ze nu al zo groot is en een heel eigen karaktertje heeft ontwikkeld, soms verlang is wel terug naar de babytijd, de momenten dat we heeeerlijk uren konden knuffelen. dat ze bij me op schoot lag en ik haar kleine handjes en gezichtje bewonderde. Die babytijd gaat eigenlijk veel te snel!

Dit ga ik echt missen aan de babytijd:

  • Die lachstuipjes in je slaap.
  • Hoe je naar melk ruikt als je net gedronken hebt.
  • hoe zacht je krullen waren.
  • hoe je stevig met een klein handje mijn vinger beetpakte.
  • De geluidjes de je maakt als je net wakker bent.
  • Je beentjes met rolletjes (waar ik in wil bijten!)
  • hoe je giert van het lachen als ik kusjes op je buikje geef.
  • Hoe voorzichtig je broers met je waren.
  • Dat handje dat je op mijn wang legt als ik je aan het voeden ben.
  • Hoe je mama brabbelt.
  • Hoe je steeds met een noodgang naar de gang kruipt als ik zeg dat papa komt.
  • Wat een bende je ervan maakt als je eet.
  • Je rompertjes.
  • Je voetjes met kleine wiebelteentjes.
  • Hoe je ‘Dag’ zwaait als ik wegga.
  • Dat je zo klein bent dat je makkelijk in mijn armen past.

Ja, dat zijn allemaal dingen die ik echt wel ga missen. Daarom geniet ik nog even heerlijk van mijn baby, want dat dreumes zijn, ach.. dat duurt nog maanden toch?

 

Wat mis jij nou echt van de babytijd?

Misschien vind je dit ook leuk

20 comments

Simone 29 april 2016 - 22:37

Oh wat is het toch mooi he, ik ga het ook zó missen allemaal. Ik mis vooral die momentjes van het borstvoeding geven.

Reply
Monique 28 april 2016 - 21:16

Het gaat ook heel snel allemaal, 1 jaar al weer bijna. Ook een leuke tijd maar ik kan me voorstellen dat je de babytijd gaat missen

Reply
Liess 28 april 2016 - 15:34

Wat een lief rijtje!

Reply
Leonie van Mil 28 april 2016 - 14:53

Ik ga nu extra genieten van mijn kleine. Wat gaat het snel

Reply
Eline 28 april 2016 - 13:59

Oh heel herkenbaar! Wat ik echt ga missen (en nu eigenlijk al mis) is dat toen ze nog heel klein was ze heerlijk tegen me aan kon liggen en in slaap kon vallen. Tegenwoordig klautert ze overal heen haha.

Reply
cassandra 28 april 2016 - 13:55

Onze babytijd was behoorlijk pittig met alle ziekenhuis bezoekjes en het hele vele huilen, maar wat ik absoluut mis is hoe lief en zachtaardig marco met zijn grote slanke handen omging met zo’n iniminie babytje, je smelt gewoon weg. Ook het melkdronken zijn, hoe schattig zag dat eruit. Als baby wilde ze nooit knuffelen en nu juist wel, dus daar ben ik dan weer super blij mee!

Reply
Jessica 28 april 2016 - 13:52

aawh een jaar alweer bijna. Baby tijd echt voorbij.. 🙁 kan me heel goed voorstellen dat dit dingen zijn die je gaat missen…

Reply
Inge 28 april 2016 - 13:45

het slapen op mij, dat vond ik zalig, maar dat gebeurt nu enkel als ze ziek is, en dat heb je dan natuurlijk ook liever niet…

Reply
Jodi - liefthuis 28 april 2016 - 11:10

Heel herkenbaar….wat ga ik het missen. Nog 1,5 maand…

Reply
Kaboutertuin 28 april 2016 - 10:43

Ahhhhh en zo herkenbaar! Geniet nog maar heel eventjes van je lieve, kleine en afhankelijke babytje! Gelukkig hebben we tegenwoordig veel foto’s he!

Reply
Janske 28 april 2016 - 10:17

Leuk om te lezen…omdat ik er nu weer naar uit mag kijken 🙂

Reply
Mathiske's mama blog 28 april 2016 - 10:05

Dat melkdronken glimlachje ❤ je moet niet zo vaak zeggen dat Lauren bijna 1 is hoor. Dat betekend dat Emily ook bijna 1 is en ik zit nog ernstig in de ontkenningsfase

Reply
Carlijn 28 april 2016 - 09:38

Pffff Tamara, ik kreeg traantjes in mijn ogen…. Ik kan het missen me zo goed indenken. Lauren is een maandje ouder dan mijn dochters, die worden in juni een jaar. Ik vind het veel te snel gaan, doet me soms bijna pijn 🙁

Reply
Lieke 28 april 2016 - 09:28

Vooral het kroelen… Als ik erop terug krijg had ik daar meer van moeten genieten, het gaat zo snel hé!

Reply
Vivienne 28 april 2016 - 08:09

O zo leuk om te lezen! Ik zit met mijn dochtertje van 2,5 maand nog volop in de babytijd. Vooral het uren knuffelen of het in slaap vallen in mijn armen vind ik heerlijk. En inderdaad, die geluidjes, zo cute! Lijkt me ook heel bijzonder als ze straks kan rondkruipen, vind het heel mooi om haar ontwikkeling zo te volgen,

Reply
Bregje 28 april 2016 - 07:52

Het urenlang kroelen met een slapend kindje op mijn borst, dat gebeurt tegenwoordig nog maar heel, heel zelden! 🙁

Reply
Wilmaaa 28 april 2016 - 07:38

Het borstvoeding geven en die geluidjes en dat klein zijn dat mis ik wel 😉 Nu heb ik er wel weer andere dingen voor terug die heel mooi zijn 🙂

Reply
Nicole 28 april 2016 - 07:38

Gewoon dat ons zoontje zo’n klein manneke was! Nu is het al een heel ventje! Maar ik vond de babytijd niet zo leuk als de dreumes tijd hoor!

Reply
Elisabeth 28 april 2016 - 07:26

Wat ik mis aan Jim’s baby zijn os dat ik m eigenlijk niet meer kan knuffelen zonder dat hij zich loswurmt. Geen tijd meer voor blijkbaar! 🙂

Reply