Melissa Brown | De feestdagen; lekker eten en (te) strakke kleding

by Melissa

Weg ermee! Ik schiet mijn corrigerend shirt naar de maan (10 seconden na mijn schot hing hij in de kerstslinger)

 Meestal als de feestdagen in zicht komen beginnen de meeste mensen al met lijnen want dat ene jurkje die je toen iets te strak hebt gekocht wil je straks toch dragen of die ene toffe blouse zit nog net iets te strak. Het slaat nergens op maar toch doen we er bijna allemaal aan mee. Corrigerend ondergoed of een waist trainer is ook zo’n leuke want hiermee verdoezel je de love handles die uitsteken of andere uitstekende vetjes hier en daar maar wie hou je eigenlijk voor de gek? Doe je het voor degene waarmee je kerst viert? Meestal zijn dit familie/vrienden die je ook wel kennen in joggingpak, of voor de foto? Want heel facebook staat vol met het perfecte plaatje. Persoonlijk heb ik dit ook altijd gedaan alleen vanaf dit jaar stop ik er mee! Ik wil gewoon lekker kunnen ademen, zitten en eten (vooral veel en lekker eten). 

Hoe het met jullie zit tijdens de kerst weet ik niet maar ik heb op 2e kerstdag altijd een gevoel alsof ik zonder eten kan overleven tot oudejaarsdag (alleen is dat gevoel is de volgende ochtend wel weer verdwenen) ook dat ga ik dit jaar anders doen en ik ga jullie een paar tips geven zodat je niet rollend de deur uit gaat na een diner. 

Voordat je afspreekt met diegene waarmee je kerst viert zorg dat je maag niet leeg is! Heb je bijvoorbeeld om 15:00 afgesproken? Eet dan een normale ontbijt en lunch, ga geen maaltijden overslaan om ‘ruimte’ vrij te laten voor het kerstdiner want dit werkt echt niet zo. Als er meerdere gangen op het menu staan ga dan niet totaal los op het mandje stokbrood met kruidenboter, dit voorkom je om niet met een lege maag aan tafel te gaan.   

 Schep wat meer groente dan normaal op je bord want we weten allemaal dat groente gezond is dus deze is eigenlijk een beetje overbodig maar wilde het toch gezegd hebben 😉  

Eet rustig dus eigenlijk betekend dat lekker kletsen onder het eten en dat zorgt ervoor dat je niet het hele diner aan het kauwen bent en als je rustig eet ben je sneller verzadigd dus dan blijft de knoop van je broek nog ff dicht. 

Daarnaast nog een paar handige dingen zoals het liefste de witte sausen laten staan en gaan voor de rode want rode sauzen zijn magerder, verkies gegrild en gestoofd boven gefrituurd. Bij een nagerecht is het beter om te kiezen voor vers fruit en yoghurt in plaats van crème brûlée met zelfgeklopte slagroom. 

Als het weer het toelaat lekker een stukje wandelen dit heeft namelijk heel veel voordelen maar het is ook heerlijk voor de kinderen die even niet zo stijf te hoeven zitten maar de energie eruit kunnen rennen, maar ook als je niet de hele dag met je schoonfamilie wilt kletsen is dit een goede onderbreking. Ook als je de feestdagen alleen doorbrengt is het heerlijk om een stukje te wandelen want naast het feit dat het je hoofd vrij maakt is het ook goed om te bewegen. Dus wat je motief ook is een blokje om wandelen is echt top om te doen! 

Maar het aller aller, allerbelangrijkste is toch om te genieten van de feestdagen, geniet van het samenzijn als je het samen met iemand viert voor zover de regels het dit jaar toelaat en wees dankbaar voor alle positieve dingen in het leven!  

Dus je hoeft je niet uit te hongeren voor de kerst, je hoeft niet 1 Januari als een gek een crash dieet te gaan volgen want mijn advies voor de feestdagen is; Geniet maar met mate  

Voor de meeste zal kerst er dit jaar iets anders uitzien dan normaal gesproken maar hoe of wat je het ook vier dit jaar, fijne feestdagen en alvast een goed uiteinde, op naar 2021! 

Misschien vind je dit ook leuk

1 comment

Marloes 23 december 2020 - 21:05

Wat schrijf je toch leuk! Bedankt voor de tips! Fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2021

Reply

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.