Life after Labor, voor de aaaallerlaatste keer naar de verloskundige.

by Tamara

Toch wel gek, voor de allerlaatste keer bij de verloskundige aar binnen wandelen. Vorige keer nog bijna 40 weken zwanger en met een hele dikke bui en nu met een roze maxi cosi met een prachtig klein meisje erin. Deze nacontrole, want dat was het, was de afsluiting van weer een hele bijzondere periode in ons leven.

image

Stiekem keek ik er wel tegenop hoor die nacontrole. Niet eens om de controle zelf, maar gewoon omdat het hele zwangerschapsgebeuren nu dan echt voorbij is. Mijn kraamtijd is inmiddels alweer anderhalve week voorbij en we zijn er al helemaal aan gewend dat er nu een kleine tuttebel bij ons is. Wat dat is ze hoor! Het is een pittig dametje dat precies laat merken wat ze wel en niet leuk vind! Vind ze iets leuk, dan hoor je haar de hele tijd geluidjes maken en lachen, maar echt… ze kan me een partij brullen! Haha!

Ik had het er nog met de verloskundige over dat deze derde zwangerschap in alle opzichten echt een cadeautje was. Natuurlijk kwam het toch nog vrij onverwacht, was het een meisje en had ik een supersnelle bevalling die ook nog uit zichzelf begonnen was. Lauren voelt ook echt als een cadeautje en deze zwangerschap was in alle opzichten een afsluiter, van een hele bijzondere periode in ons leven. De periode waarin ons gezin groeide tot wat het nu is. Een vader, een moeder, twee grote broers en een kleine dame. Waarom zou je meer willen als wat je hebt al zo perfect is?

Ik had tijdens de zwangerschap verwacht dat ik het erg heel erg moeilijk mee zou hebben dat ik nooit meer zwanger zou zijn. Nooit meer een dikke buik, nooit meer een echo of een schopje voelen. Maar op dit moment ben ik ontzettend zeker van mijn zaak. Het voelt gewoon heel erg compleet zo. Dus toen ik gisteravond voor die allerlaatste keer deur achter me dichttrok, wist ik het helemaal zeker.

Het is goed zo…!

Misschien vind je dit ook leuk

21 comments

Divine Vitality 3 augustus 2015 - 11:44

Jij was echt zo mooi zwanger! Als ik ooit zwanger word hoop ik dat ik ook zo’n mooie ronde buik krijg. Kan me echt niet voorstellen hoe zoiets voelt aan de ene kant lijkt het me wel leuk maar aan de andere kant ook wel vervelend en zwaar en al helemaal als je ook nog ochtendmisselijkheid enzo bijvoorbeeld hebt.

Reply
Cassandra 1 augustus 2015 - 00:07

Wat heb je dit ontzettend mooi omschreven, je klinkt heerlijk gelukkig, geniet ervan!

Reply
Lin 31 juli 2015 - 22:14

Ah zo mooi geschreven kippenvel!! Maar zo fijn ook dat je hebt wat je wilde!! Mooi gezinnetje!!

Reply
Lonneke 30 juli 2015 - 22:40

Wauw, mooi geschreven en wat fijn dat jullie het zo goed hebben kunnen afsluiten!
Leuk ook om foto’s te zien van Lauren op Instagram, ze is één week ouder dan onze kleine James maar ze lijkt al veel ouder door de vele haartjes. Super leuk!

Geniet ervan!!

Reply
Mamablogger 30 juli 2015 - 21:31

Wow, wat mooi geschreven en wat klink je gelukkig!

Reply
Charlotte 30 juli 2015 - 19:41

Wat fijn dat je er zo’n goed en compleet gevoel bij hebt nu. Erg mooi stukje! Genet van je mooie gezin!

Reply
MijnNotitieboek 30 juli 2015 - 15:01

Wat bijzonder, ik kan me helemaal voorstellen dat je je met 3 kindjes gezegend en compleet voelt. Maar het lijkt me zeker lastig om (bijna) zeker te weten dat je daar niet meer zal komen!

Reply
janske 30 juli 2015 - 14:47

Mooi geschreven en fijn dat het zo goed voelt. Compleet. Met je prachtig mooie gezin. Geniet er maar lekker van 🙂

Reply
Josan 30 juli 2015 - 12:59

Oei, die afspraak moet ik ook nog maken. Blijf hem voor mij uitstellen. Misschien ook wel omdat net zoals jij schrijft het dan definitief voorbij is. Droomde van de week nog dat ik besloten had het nog 1x te doen 🙂 Misschien goed om er inderdaad even figuurlijk een punt achter te zetten.

Reply
Betty 30 juli 2015 - 12:18

Mooi geschreven!
Ik moet bijna huilen als ik er aan zou denken dat ik nooit meer zwanger zou zijn. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en ik kan niet geloven hoe snel hij baby-af is. Zijn bolle wangen zijn minder bol, hij heeft nooit meer van die ongecontroleerde armbewegingen en hij kan al staan en wijzen en ‘die’ zeggen. Ik wil heel graag nog 1 (of 2…) kinderen, en ik moet er voorlopig dus niet aan denken om alles voor de laatste keer mee te maken.

Ik hoop overigens dat ik ooit ook dat complete gevoel heb en dat het niet meer zo nodig hoeft. Ik ben dolblij met ons mannetje nu en voorlopig hoef ik niet zo snel weer, maar ik hoop dus op nog een broertje of zusje in de toekomst 🙂

Reply
Jennifer 30 juli 2015 - 11:54

Mooi opgeschreven! Ik vond het ook best wel raar om die periode af te sluiten, hoewel ik weet dat er voor mij – hopelijk – nog meer bezoekjes in de kan zitten, ooit. Het lijkt me ook heel raar om te beseffen dat het allemaal écht voor de laatste keer is, ik denk dat dat me nog een heleboel kraamtranen gaat kosten in de toekomst.

Reply
Malou 30 juli 2015 - 11:22

Wat mooi zeg <3

Reply
gerdien 30 juli 2015 - 10:32

Aaaah mooi geschreven! !! Ben benieuwd 😉

Reply
Judith 30 juli 2015 - 10:30

Haha, dat zei ik ook…! En toen kwam daar toch nog nummer 4 🙂

Reply
Wendy 30 juli 2015 - 10:00

Mooi artikel en wat was je prachtig zwanger!

Reply
Gwen 30 juli 2015 - 09:55

Wat mooi geschreven! En wat fijn om dat complete gevoel zo te hebben. Ik heb dat nog niet, dus hopelijk krijg ik manlief zo ver het nog een allerlaatste keer te ervaren 😉

Reply
Kirs 30 juli 2015 - 09:30

Mooi omschreven! Ik heb dat gevoel nog niet echt dat het al klaar is dus wie weet! 🙂
Lijkt me heel bijzonder om dan na de nacontrole te gaan en het dan inderdaad voor jezelf af te kunnen sluiten…

Liefs Kirs

Reply
sigrid 30 juli 2015 - 09:29

Fijn! Hier heb ik het gevoel net te zijn begonnen.. (2 jongens en 1 meisje). Ben nog lang niet klaar. Maar denk dat ik er hier nog 1 bij kan praten bij mijn man… 😉 XD

Reply
Thea van Galen 30 juli 2015 - 09:05

Mooi, fijn dat het zo goed voelt. Mooie afsluiting dan toch?

Reply
Joyce 30 juli 2015 - 08:07

aah ik vind het nog steeds jammer dat het voorbij is. Het is daar zo gezellig en fijn! en als het mogelijk is willen wij nog voor nummer 3!

Reply
Saskia 30 juli 2015 - 07:18

Mooi geschreven. Fijn dat het zo compleet voelt! En indd weer een afsluiting van iets moois.

Reply