Haar naam is Lauren!

by Tamara

image

In de afgelopen maanden hebben jullie al een paar keer kunnen lezen dat Lauren een naam heeft gekregen die we echt al heel erg lang geleden bedachten. 9 jaar geleden om precies te zijn. Vandaag vertel ik wat meer over hoe we op de naanm kwamen, over de betekenis en over haar tweede naam!

Ik was vroeger helemaal gek op lezen. Toen ik mijn eigen boeken allemaal gehad had, nam ik een duik in de boekenkast van mijn moeder om haar boeken te lezen. Mijn moeder had een paar boeken van een schrijver genaamd Harold Robins. Het zijn boeken met heel veel moord, sex en blabla, maar goed, wel vermakelijk. In 1 van de boeken, ‘Goodbye Janette’ werd er gesproken over een ontzettend knap meisje, wie haar naam Lauren was. Toen wist ik meteen, als ik ooit een dochter krijg noem ik haar zo! Gelukkig was Richard het hier mee eens!

In de jaren daarna kwamen Laguna beach en The Hills op Mtv, iedereen kent hiervan natuurlijk wel Lauren Conrad, de hoofdrolspeelster. Ookal vond ik haar niet zo heeel erg leuk, ik bleef de naam prachtig vinden, vooral ook omdat hem bijna nooit hoorde.

Toen ik zwanger was van Maxim twijfelden we voor een meisje tussen Charlotte en Lauren, maar we kregen een jongen! Bij Floris hielden we het bij Lauren of Lucas, ( ja Floris was tot 39 weken een Lucas) en het werd dus Floris! Nu bij de derde kwamen we echt niet uit een jongensnaam. Maar het werd een meisje en eindelijk konden we dan de naam geven die we al zolang hadden! Dat voelde ontzettend speciaal! En echt. Ik vind hem nog steeds prachtig!

We kregen best wel veel opmerkingen over deze foto. Of Richard expres een Ralph LAUREN polo aangedaan had. Maar dit was dus niet zo! Nooit bij stilgestaan!

We kregen best wel veel opmerkingen over deze foto. Of Richard expres een Ralph LAUREN polo aangedaan had. Maar dit was dus niet zo! Nooit bij stilgestaan!

Ik vind betekenissen van namen best heel belangrijk, nouja, het moet niet een scheldwoord zijn in een andere taal bijvoorbeeld. Toen ik de betekenis van Lauren opzocht kwam ik dit tegen:

De naam is afgeleid van de naam Laurentius. Dit is Latijn voor “uit Laurentum”, iemand uit de stad Laurentum in Latium. De naam wordt ook in verband gebracht met laurier, dus “de gelauwerde”

Ook kwam ik de betekenis: ‘gekroond door een Laurierblad’ tegen. Ook heel mooi!

image

Laurens tweede naam is Sophie. Een naam die we beide ontzettend mooi vinden. Hij past ook heel goed bij Lauren. Lauren is een beetje een stoere meisjesnaam en Sophie maakt het dan weer wat liever.
Zo dat wat het hele verhaal hoe we aan de naam Lauren komen.

Hoe kom jij aan de naam van je kinderen?

Misschien vind je dit ook leuk

20 comments

Anne 24 augustus 2016 - 17:08

Geweldige naam! Ik had de naam Lauren ook al een jaar of zes in mijn hoofd voor als ik ooit een dochter zou krijgen.
Onze Lauren (2009), op z’n Nederlands, heet Lauren Charlotte.
Haar zusjes naam is bedacht door papa, zij heet Julia Sophie:)

Reply
christa 25 november 2015 - 07:47

Wat leuk! Onze dochter heet ook Lauren Sophie (2008) en ben nu 21 zwanger van een meisje. We zijn nog niet helemaal uit de naam.

Reply
Lauren 16 augustus 2015 - 18:36

Ik heet ook Lauren, wat grappig! Kwam gisteren voor het eerst op je blog terecht en ben meteen blijven hangen na de ontdekking van Lauren 😉 Als klein meisje vond ik mijn naam altijd maar een beetje stom, maar nu ik 21 ben ben ik er hartstikke blij mee! Origineel inderdaad, al hoor je de naam tegenwoordig wel een stuk vaker, en ik krijg nog steeds regelmatig te horen dat ik een mooie naam heb 🙂

Reply
Cindy 17 juli 2015 - 23:04

Gefeliciteerd met je meisje.
Wij hebben 5 jaar geleden ook een Laurèn gekregen, we hebben haar een accent meegegeven, we spreken het ook op zijn Nederlands uit.

Reply
Cindy 17 juli 2015 - 23:02

Gefeliciteerd met je meisje. Ik kwam op je blog door te zoeken op mijn dochters naam. Ons meid is nu 5 en wij spreken het ook op zijn Nederlands uit, we hebben het nog wel een accent gegeven: Laurèn.

Reply
Charlotte 22 juni 2015 - 14:21

Toen ik bezig was met afstuderen aan de pabo (in 2008) mocht ik al invallen in een kleutergroep. In die klas zat een meisje van net 4 jaar, en zij heette Aukje. Ik vond het zo’n leuke naam, en je hoort hem ook niet zo vaak. En daarnaast was het ook nog eens een heel leuk meisje dus vanaf toen wist ik dat ik die naam wilde als ik ooit een dochter zou krijgen. Gelukkig was mijn man het hier ook mee eens (niet meteen haha, maar dat trok gelukkig nog bij) dus bij ons ook een naam die al lang op mijn lijstje stond!

Reply
Samantha 21 juni 2015 - 07:33

Echt een mooie naam en de combi lauren sophie is super

Reply
Cassandra 20 juni 2015 - 23:51

Ik vind het mooie en klassieke namen! <3
Mijn man heeft Leia haar voornaam gekozen en dan vooral de schrijfwijze. Hij is Star Wars fan en daar komt de naam Leia (uitgesproken als Leah) dan ook vandaan. Haar tweede naam, Norah, komt bij mij vandaan. Sinds ik de muziek van Norah Jones ken, wist ik meteen dat ik deze naam later aan mijn dochter wilde geven. Meisjes namen waren voor ons heel makkelijk en snel gekozen. Jongens namen hebben we serieus ruzies over gehad hahaha!

Reply
Léonie 20 juni 2015 - 23:00

Ik vind Lauren zo’n mooie naam! Ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn dochter later Lauren wil noemen, haha.

Reply
Charlotte 20 juni 2015 - 21:36

Laaien staat ook hoog op mijn lijstje, super mooi!
Onze zoon heet Ifan John, dit is naar beide van onze opa’s. Manlief komt uit Wales en dat wilde weer graag in stand houden dus daarom kozen we voor Ifan. En Welsh naam die je ook in het Nederlands uit kan spreken 😉

Reply
Janske 20 juni 2015 - 15:40

Mooie naam Lauren… En leuk dat jullie hem nu eindelijk aan jullie dochter hebben mogen geven. De naam Lola vond ik vroeger al mooi toen hoorde dat de dochter van Herman Brood zo heette…een collega van me heet ook zo. .. En als ze bij mij aan de kassa (toen ik nog in het kassateam werkte) haar concertkaarten van de gastenlijst kwam ophalen dacht ik altijd. .. Wat een mooie naam! Ze werkt nu nog steeds bij ons en nu zeg ik altijd tegen haar. .. hoi meisje met de mooie naam… hihi… Ik vond het zo moeilijk om Lola een naam te geven. .. past hij wel bij haar. .. Blijft hij mooi… Wat vind ze er zelf van. .. Op Internet vond ik een website waarop mensen hun naam en die van andere konden beoordelen en bijna iedereen wad enthousiast die Lola heette of wilde zo heten bij de naam Lola. … vlak voor de geboorte had Ik een gesprek met een vriendin over babynamen.. Toen zei ze ineens. .. Ik zit mijn kind nooit Lola noemen. .. Dat vind ik echt zo’n hondennaam…haha…oops… Vanaf de 20 weken echo noemden we haar al Lola vooral om te kijken hoe het voelde. .. Verder wist niemand haar naam. Vooral oudere mensen moesten erg wennen omdat ze bij de naam vaak dachten aan meisjes van lichte zeden ?

Reply
Malou 20 juni 2015 - 12:06

Ik vind het echt een hele mooie naam!

Reply
Josan 20 juni 2015 - 09:54

Wat ik mij afvroeg spreek je het op zijn Nederlands of Engels uit?

Reply
Tamara 21 juni 2015 - 20:22

Op zijn nederlands! Haha

Reply
Rowan 20 juni 2015 - 09:32

De naam Lauren heb ik uit een namenboekje. Ik had het nooit gekozen voor dat ik zwanger werd. Ik vond hele andere Namen mooi maar zo opeens vond ik die niet mooi meer. Hormonen? Haha. De naam Eden kwam ik net na de geboorte van Lauren tegen op een forum en is altijd blijven hangen. Ik vind beide namen wat stoers hebben maar vind ze ook wel weer iets liefs hebben. Nog steeds heel blij met beide namen.

Reply
Tamara 21 juni 2015 - 20:22

Jaa dat heb ik ook! Ze zijn stoer en toch lief en meisjesachtig

Reply
Gwen 20 juni 2015 - 09:30

Hele mooie naam! Lucas hier ook nog steeds op een jongenslijstje trwns 🙂

Reply
joyfromjoyce 20 juni 2015 - 07:20

Mooie namen heeft Lauren gekregen! Ik had al iets in deze trant verwacht en haar tweede naam wist ik natuurlijk al haha!

Reply
Daniëlle 20 juni 2015 - 06:48

Leuk! Jullie hebben inderdaad een originele naam uitgekozen, vinden wij ook zo leuk om onze kinderen mee te geven 🙂 En met mooie betekenissen natuurlijk! En niet alleen de Lauren is dat boek, maar ook jullie Lauren is een ontzettend knap meisje!

Reply