Door middel van deze band kunnen aanstaande vaders hun baby voelen.

by Tamara

Het voelen van de bewegingen van het kindje in je buik is een onbeschrijfelijk mooi gevoel. En dat is nou net wat het zo ontzettend jammer maakt dat je het niet echt kunt delen met je partner. Natuurlijk kan hij de schopjes van de buitenkant voelen, maar dat is toch altijd anders dan het gevoel in jouw buik. Ik vond dat zelf soms best wel heel erg jammer, dat ik helemaal verliefd met een hand op mijn buik voelde hoe ons kindje zich daar binnen uitleefde en dat ik het gewoon niet echt kon delen met Richard.

Huggies Baby kick simulator.

Ik stuitte van de week op een filmpje waarin een manier werd getoond waarop aanstaande vaders deze schopjes dus wel kunnen voelen. Luiermerk Huggies heeft een soort apparaat ontwikkeld waarbij zowel de zwangere vrouw als de aanstaande vader een band om de buik krijgt, waarbij elke keer wanneer de baby in de buik van de vrouw schopt, de man de beweging ook kan voelen. Ik vond het zo ontzettend mooi om te zien hoe ontroerd de mannen waren door het bewegen van het kindje. Wanneer het zich in de buik van de vrouw afspeelt is het natuurlijk al bijzonder om te voelen, maar er is toch een soort afstand omdat het zich niet in hun eigen lichaam afspeelt. Door middel van deze simulator word het allemaal toch een stuk echter.

Je kunt het filmpje hier bekijken.

Ik heb nog even gekeken of de banden ook echt in productie komen zodat je dat zelf eens kunt testen Maar ze zijn echt alleen ontwikkeld voor deze reclame helaas. Het lijkt me namelijk wel een ontzettend bijzondere ervaring om te delen. Ze gaan overigens wel kijken of het mogelijk is om dit in de toekomst aan te bieden voor bijvoorbeeld een uurtje tijdens vaderdag ofzo.

Als jij beschikking zou hebben over deze baby kick simulator band, zou je hem dan samen met je partner willen testen? 

Misschien vind je dit ook leuk

13 comments

Mathiske's mama blog 7 februari 2016 - 19:18

Oh. Dat lijkt me zo gaaf om je partner te laten voelen! Ik zou er een willen hoor!!

Reply
Celine 7 februari 2016 - 16:36

Wauw, wat bijzonder dat dit kan! Mooi om te lezen en te zien. En zeker goed om te onthouden voor de toekomst 😉

Reply
Charlotte 7 februari 2016 - 13:14

Ah dat lijkt me echt heel bijzonder!

Reply
SaSiBeau 7 februari 2016 - 12:37

cho bij de oudste had dit gewerkt dan voelde ik hem zeer vaak, de jongste echter voelde ik zeer weinig doordat de placenta aan de bovenste gedeelte langs de voorkant lag. Ik voelde hem dan heel laag altijd. Niet gemakkelijk maar ja ik zou deze dingen ook niet echt proberen omdat het toch nooit hetzelfde gevoel kan geven. Ik weet dat de jongste soms kittelde in de laatste 2 dagen…blijkbaar had hij toen zijn arm tot aan de elleboog boven zijn hoofd gedraaid zodat het met de bevalling een spoedks werd

Reply
Lilian 7 februari 2016 - 12:32

Echt super leuk dit! Ik zou het wel willen proberen samen met mijn partner. Want als je z’n schopje voelt, wil je proberen uit te leggen hoe het voelt maar het is ook gewoon heel moeilijk te beschrijven. Zo kunnen ze het zelf ook ervaren. Jammer dat ze zulke leuke dingen maken alleen maar voor de reclame.

Reply
Angela - Mama met passie 7 februari 2016 - 11:29

Wat gaaf! Dat zouden wij hier ook zeker uitgeprobeerd hebben!

Reply
Jodi 7 februari 2016 - 11:21

Een vriend van mij heeft een kussen ontworpen voor zijn studie, waarbij je de hartslag van de baby in dat kussen kon voelen. Dus dat ook anderen het kunnen voelen. Ik was toen ik zwanger was proefpersoon en wat was het fantastisch. Het is een lastige techniek en hij heeft het project ivm zijn studie nu stilgelegd, maar het idee is geniaal.
Net als deze band
Het kussen is zijn idee en het

Reply
Clivi 7 februari 2016 - 09:29

Het lijkt mij heel bijzonder als je dit met je partner zou kunnen delen. Het zal natuurlihk nooit hetzelfde zijn als wat een vrouw voelt, maar het idee is leuk

Reply
Liess 7 februari 2016 - 09:05

Dit lijkt me echt geweldig om te kunnen delen met mijn man

Reply
Tips voor Papa's 7 februari 2016 - 08:40

Wauw, klonk in eerste instantie beetje awkward, maar lijkt me echt helemaal geweldig.
Jullie kennen het allemaal wel: je zegt tegen manlief; nu voelen, hij schopt! En vervolgens als hij je buik dan aanraakt, stopt je kindje ineens haha (en nee, we houden jullie niet voor de gek; we voelen het dan echt niet!)
Ik denk dat hier best wel een markt voor te vinden is en snap ook niet echt waarom ze het niet op de markt gaan brengen. Zou het gewoon als een soort van huur-service opnemen!

Reply
Nicole 7 februari 2016 - 08:20

Wat gaaf! Dit had mijn man echt geweldig gevonden!!

Reply
Lonneke 7 februari 2016 - 08:05

Grappig, ik zou wel willen kijken of dit echt hetzelfde is maar of ik hem echt zou aanschaffen? Geen idee.. Ligt ook een beetje aan de prijs 🙂

Reply
Channa 7 februari 2016 - 07:40

Oh dit had ik wel eens willen proberen, kijk of het echt hetzelfde zou voelen. Grappig!

Reply