Daar komt de bruid!

by Tamara

Ja, jullie horen het goed! ( of nouja horen, lezen dus)Tamara is definitief van de markt,  ik ben VERLOOFD! Richard is niet langer mijn vriendje, maar ook mijn verloofde, toekomstige man, enz. Ok een beetje flauw dit, want gisteren waren we alweer 3 jaar verloofd! Nog steeds is de grote dag niet geweest! Vandaag vertel ik wat meer over ‘het aanzoek’, de voorbereidingen vooraf en wanneer de grote dag nou eeeeeeeeindelijk is!

429441_171439379634993_1007035641_n

guppies in 2009

Ik had altijd het hele plaatje in mijn hoofd. Eerst verliefd worden, dan samenwonen, verloven, trouwen en daarna ooit eens kinderen! Goh.. Is dat even anders gelopen! Op mijn 15e leerde ik Richard kennen via msn. Urenlang kletsten we over van alles en nog wat. Toch duurde het nog wel even voordat ik af durfde te spreken. Ik ging toen door een hele moeilijke periode en daar heeft hij me letterlijk doorheen gesleept. Dit heeft er ook voor gezorgd dat we dichter naar elkaar toe groeiden en na een paar maanden trok ik bij hem in.

Ik had al snel het gevoel dat ik meer wilde, gewoon vriendje en vriendinnetje zijn vond ik zo suf, net of we snoepjesverkering hadden ofzo. Maar Richard gaf aan dat zolang ik het verwachtte, hij me echt niet ging vragen. Hij wilde echt dat het een verrassing zou zijn.

Na de geboorte van Maxim was ik wel wat teleurgesteld, nu hadden we samen een kind en meer met elkaar verbonden dan dat zouden we nooit zijn, maar toch stak het wel een beetje dat hij het kennelijk nog niet ‘wilde’.

In 2012 gingen we op vakantie, ik was 16 weken zwanger van Floris en had het gewoon opgegeven. Ik had er zelfs al een hele tijd niet meer aan gedacht. Op een avond, toen Maxim op bed lag (er bleef wel oppas bij hem hoor) wilde hij per se een stuk wandelen. Ik was moe, maar goed, vooruit. We wandelden een stuk in het donker, waarna we bij een meertje uitkwamen. Er liep een enorm lange steiger dat meer op en ookal was hij zo gammel als wat, besloten we er maar eens op te lopen.

Ik stond aan het einde en wilde me omdraaien toen Richard ineens op zijn knieen ging zitten, ontzettend lieve dingen zei en een doosje uit zijn zak pakte. Met daarin natuurlijk, DE RING!

image

Bling bling, daar is de ring!

Ik was helemaal ondersteboven, ik had het namelijk noooooit verwacht dat hij het ooit nog eens zou gaan vragen. Zeker omdat hij alle vragen de laatste tijd bot had beantwoord of had ontweken.

Natuurlijk zei ik volmondig JA!

Meneer bleek dit al weken voorbereid te hebben, van het zorgvuldig een ring uitzoeken, tot het toestemming aan mij  vader vragen over de telefoon en ik heb gewoon niks doorgehad!

Het is gewoon alweer 3 jaar geleden. Waarom we niet eerder de stap gezet hebben? We hebben al een paar keer een datum geprikt, de ene keer bleek het een gekke datum te zijn, daarna hadden we een financiële tegenslag of ik was weer eens zwanger. Bovendien is het echt iets wat we maar 1 keer willen doen en we hebben er nou eenmaal een ander beeld bij dan even op en neer scheuren naar het gemeentehuis om in je spijkerbroek even ja tegen elkaar te zeggen. Niet dat daar wat mis mee is, maar dit is gewoon niet zoals we het willen en dus zal er eerst gespaard moeten worden.

Volgend jaar zijn we 10 jaar bij elkaar. Een prachtige tijd samen om dan echt de stap te gaan zetten. Het mag dan allemaal misschien niet zo gelopen zijn als dat ik verwacht had, eigenlijk is het stiekem nog specialer om ‘Ja’ te zeggen wanneer de 3 kleine ukkies, die ontstaan zijn uit onze liefde erbij zijn..

Ben jij getrouwd? Ik ben heeel benieuwd naar jullie aanzoek!

 

Misschien vind je dit ook leuk

28 comments

annelot 25 augustus 2015 - 04:14

Ik voel me zo’n onromantische tut als ik vertel hoe ik getrouwd ( nouja getrouwd, geregistreerd partnerschap) ben haha. Ik ben vorig jaar getrouwd met mijn vriend omdat het 1: handiger voor ons was omdat we samen in het buitenland woonde voor zijn werk en omdat ik niet officieel zijn partner was en zelf niet werkte ik geen recht op verblijf had en mijn vriend niet wettelijk voor mij mocht instaan en 2: het handiger voor onze toekomst was als we in Nederland gaan wonnen omdat mijn vriend Uruguayaans is en als je langer dan 5 jaar getrouwd ben je partner recht heeft op nationalisering tot Nederlander. Desalniettemin!!! zijn wij natuurlijk getrouwd uit liefde omdat het duidelijk moge zijn dat wij de toekomst samen willen delen ( anders woonde ik ook niet met hem in het buitenland haha) Ik ben helemaal geen persoon die een grote bruiloft wilt die en in de spotlight wilt staan de hele dag. Wij zijn gewoon met onze mooie zomerse kleren naar het gemeentehuis gegaan, select groepje vrienden en familie die er op dat moment bij waren en daarna hebben wij een giga barbecue feest thuis gehouden voor al onze vrienden en familie met het lekkerste eten en de lekkerste drankjes met tot diep in de nacht zittend bij de vuurkorf. Ik genoot zo van alle speciale vrienden en familie om ons heen bij een ohzo simpele maar onwijs lekkere barbecue en vond het meer dan bijzonder dit te mogen delen met iedereen. dat zoiets simpels zoveel kan betekenen! Ik weet zeker als er ooit de dag komt dat we het partnerschap omzetten in trouwen ik gewoon met de blote voeten in het gras wil trouwen, een lange tafel met krakende stoeltjes en een grote barbecue wil hebben waar iedereen die ik lief heb bij kan zijn en kan genieten van de simplicity !

Reply
Channah 22 augustus 2015 - 19:31

Zo bijzonder! Ik zit mijn vriend ook altijd te plagen, maar hij zegt dan ook altijd dat hoe langer ik zeur, hoe langer het gaat duren. Oeps! Maar nu we samen een dochtertje hebben, hoop ik toch dat die dag ooit komt. Al lijkt het me wel heel erg onwerkelijk. Ineens is het dan ‘echt’ ofzo. Die foto van jullie samen is ook echt heel erg mooi!

Reply
Yvon 22 augustus 2015 - 11:42

Wat een mooi verhaal!
Ik ben in juni verloofd. Het was meer een beslissing dan een spontaan iets en ben dan ook niet echt gevraagd. In plaats van een ring deden we een verlovingsweekend en sliepen een nacht in een mooi hotel. We zijn van plan in de zomer van 2016 te trouwen.

Reply
Marijke 21 augustus 2015 - 21:45

Leuk! Ik had ook zo’n goed voorbereid aanzoek. Hij nam me een weekend mee naar Spanje en vroeg het op het strand! Inmiddels is dat al weer 13 jaar geleden en zijn we 11 jaar getrouwd.

Reply
Lonneke 21 augustus 2015 - 20:36

Wat romantisch!
Wij zijn aankomende september alweer 3 jaar getrouwd en dat op mijn 23e dus mijn mannetje was er juist snel bij! Inmiddels hebben we ook nog een lieve zoon dus dat is helemaal geweldig.
Ik ben gevraagd in de bossen op een romantisch plekje aan het water met onze viervoeter Max erbij! 😉

Geniet ervan van de voorpret want die dag zelf is zo voorbij!

Reply
Charlotte 21 augustus 2015 - 19:51

Wat leuk! Trouwen is zóóó leuk En alle voorbereidingen ook trouwens! Heb je al een precieze datum? Wij zijn nu 2,5 jaar getrouwd. Op mijn verjaardag kreeg ik ontbijt op bed, met een mooi gedicht dat hij zelf had geschreven over hoe we elkaar ontmoet hebben en naar elkaar toe zijn gegroeid. En op het einde ging hij op zijn knie en stelde hij de vraag met een mooie ring erbij 🙂 Zo lief!

Reply
Nanouk 21 augustus 2015 - 14:29

hihi “even op en neer scheuren naar het gemeentehuis om in je spijkerbroek even ja tegen elkaar te zeggen” dat is precies hoe Joost en ik zijn getrouwd;) Toevallig daarover mijn blog gelezen laatst? 😉 Ieder z’n ding! Mooi dat hij zo romantisch aan het water voor je op de knieën ging. En dat het nu wat langer duurt betekent wel dat je extra voorpret hebt! Veel plezier met voorbereiden op de grote dag!

Reply
Inge 21 augustus 2015 - 11:58

Wat een mooi aanzoek!
Mijn toen-nog-vriend heeft het mij gevraagd in Parijs op mijn verjaardag, en ondertussen zijn we al 4 jaar en 2 dagen gelukkig getrouwd, met een dochtertje er bij ondertussen 🙂
Enig idee wanneer je zou willen trouwen? Ik vond die dag echt prachtig, ik zou het zo terug overdoen, echt super tof 🙂

Reply
Bregje 21 augustus 2015 - 10:48

“of was ik weer eens zwanger” hahaha!
Spannend, hopelijk dus volgend jaar jullie mooie dag!
Ik wacht nog op een aanzoek, geduld is niet mijn sterkste kant dus je kunt je wel voorstellen dat ik weleens weinig subtiele hints drop. 😉
Mooie ring heb je!!!

Reply
Vlijtig Liesje 21 augustus 2015 - 10:31

Gefeliciteerd met je verloving! Ik ben getrouwd alweer zo’n 20 jaar zelfs. Ongelofelijk eigenlijk.

Reply
Marisca 21 augustus 2015 - 10:13

Haha, wij zijn ook lang verloofd geweest hoor! Patrick vroeg mij in een vakantiehuisje en had ook “toestemming” gevraagd aan mijn stiefvader. Uiteindelijk verliep onze bruiloft heel anders, maar ben wel heel blij met hoe het allemaal gelopen is.

Reply
Ester 21 augustus 2015 - 09:57

Wat grappig, ik denk dat wij op hetzelfde moment een aanzoek gehad hebben.
3 jaar geleden “he popped the question”, maar ondertussen nog steeds niet in’t huwelijksbootje gestapt.

Volgende zomer zijn we 10 jaar samen en dan zouden we de stap wel eens durven zetten 😉
Maar ik vind het allemaal een beetje eng … en vooral veel geld kosten.

Als het van mij afhangt, blijf ik gewoon eeuwig verloofd. Of is dat zielig?

Reply
mandy 21 augustus 2015 - 09:53

wat een mooi verhaal!
onze verloving is wat minder orgineel haha.
we woonde vorig jaar augustus net samen en hadden zoiets van we moeten wel wat dingen op papier zetten en na wat uit zoek werk zei ik half voor de grap we kunnen ook trouwen, joep zei toen dat wil je helemaal niet. waarop ik reageerde.. heel voorzichtig met jawel en hij zei toen ook wel te willen trouwen. voor mij was het de perfecte verloving omdat wij heel nuchter ook in het leven staan. 4 september 2015 trouwen we, over 2 weken dus al!!!

Reply
Sandra 21 augustus 2015 - 09:52

Klinkt als een heel mooi aanzoek! Hoop dat het volgend jaar dan echt mag gaan gebeuren! Mijn vriend ging vorig jaar april op z’n knieën. We waren een midweekje naar Vlissingen. We gingen uit eten en maakten daarna een strandwandeling en daar ging ie op z’n knieën! We bedachten een datum in augustus 2015. Een maand na het aanzoek raakte ik zwanger! (We waren al een tijdje met de pil gestopt) dus afgelopen februari werden we eerst nog ‘even’ vader en moeder. De datum bleef echter staan en nu gaan we aankomende donderdag trouwen! En niet in spijkerbroek het gemeentehuis in en uit maar en heuse bruiloft! 😉 Financieel een pittig jaar dus maar ik kan niet wachten. 🙂

Reply
Malou 21 augustus 2015 - 09:50

Oh wauw wat leuk zeg! Gefeliciteerd!

Reply
SoMama 21 augustus 2015 - 09:14

Ahh wat een leuk aanzoek. Het is ook daadwerkelijk het leukst als je het niet verwacht. Hier vroeg hij al tijden of ik wilde trouwen, maar ik grapje dat ik zijn achternaam niet wilde haha. Toen ik zei tuurlijk wil ik je achternaam wel, was het eigenlijk tijden stil. Tot hij op de 1e verjaardag van ons zoontje op zijn knieën ging in de tuin vol familie en vrienden. Had het zo niet verwacht!! Uiteindelijk bijna 2 jaar later getrouwd op de 1e verjaardag van onze dochter en twee dagen later nog eens op een dancefestval in een opblaaskerk. Zo wist ik ooit nog niet of ik wilde trouwen en zo trouwde ik uiteindelijk nog best speciaal 😉

Reply
Rachelle 21 augustus 2015 - 09:07

Oh wat super lief ?

Hier oom 3 jaar geleden ten huwelijk gevraagd op het strand in Ibiza nou na al die tijd hebben wij eindelijk een datum gepland 7-7-2017 en dan gaat het eindelijk gebeuren dat mijn oudste zoon het niet meer gek vind als mama de zelfde naam heeft als papa ?

Reply
Martina 21 augustus 2015 - 09:05

Ik wil ook dolgraag trouwen. We hebben nu al een kleine maar eerst trouwen had me ook mooi geleken! Nu hopen dat het er toch eens van gaat komen haha! 10 jaar samen is trouwens een mooie mijlpaal, speciaal om te trouwen met 3 kleintjes erbij!

Reply
Madelaine 21 augustus 2015 - 08:56

Ah wat een heerlijk verhaal! Ik ben benieuwd naar hoe je je grote dag in gedachten hebt. Hier nog geen aanzoek gehad, maar het wordt wel eens tijd haha.

Reply
lin mommysworld 21 augustus 2015 - 08:50

Ahhhh sweeet! Haha mijn aanzoek: Emiel had geregeld dat ik met een vriendin naar de bios ging. Toen ik thuiskwam zag ik ineens kaarsjes op de trap naar boven staan. ik loop naar boven en kom op onze slaapkamer waar een mega hart van kaarsjes was gemaakt met daarin champagne en hapjes. Toen ging Emiel op zijn knieen en vroeg: Lieve Lin wil je met me trouwen met daarbij een mooie ring! Sooo lief!!

Reply
Eline 21 augustus 2015 - 08:47

Wat een mooi aanzoek. Vooral omdat je het helemaal niet verwachtte! En wat spannend dat jullie waarschijnlijk volgend jaar gaan trouwen! Mooi ook als jullie 10 jaar samen zijn!
Ik ben nu twee jaar getrouwd met mijn man dus wij hebben echt de volgorde gedaan: verkering, verloofd, getrouwd, kindje:-) Hoe burgerlijk haha!

Reply
angelique 21 augustus 2015 - 08:23

Wat een prachtig verhaal! Nee ik ben niet getrouwd, ben vandaag ook pas een jaar samen met mijn huidige vriend maar we hebben het al wel vaak over trouwen. Ik heb nooit willen trouwen tot ik mijn huidige vriend ontmoette, met hem voelt alles zo fijn en het klopt gewoon dat ik niets liever wil dan zijn vrouw worden.

Reply
anne 21 augustus 2015 - 08:23

Nee want ik wilde pas trouwen als onze kindjes er waren. Inmiddels is de 3 10 weken..
Dus wie weet over een jaar of 2? Als hij me tenminste nog gaat vragen.. en ik niet weer zwanger ben…hahahaha

Reply
Saskia 21 augustus 2015 - 08:11

Leuk om te lezen. Bijzonder dat je straks kan trouwen met alle drie de kinderen.

Reply
Nova 21 augustus 2015 - 07:46

Aaah gefeliciteerd! Ik hou echt van dit soort verhalen!!! Ik reageer misschien wat overdreven, maar och dit is toch zo romantisch.
Ik ben zelf niet getrouwd, maar zou het stiekem wel graag willen.
Je ring is prachtig meis. Lang op gewacht, maar dan gaat het nu dus toch eindelijk gebeuren, super leuk!

Ik ben zelf ook zo van als ik het doe, dan doe ik het goed. Dus snap jullie beslissing volkomen.

Reply
Daniëlle 21 augustus 2015 - 07:31

Ah bijzonder dat jullie al zo lang samen zijn zeg! Wij zijn in september drie jaar getrouwd. Toen Lukas mij ten huwelijk vroeg, nam hij me eerst mee uit eten en daarna voor een wandeling waar ineens op een open veld een luchtballon stond. Bleek dat hij dat geregeld had. Hoog in de lucht ging hij op zn knieën en vroeg of ik de rest van mijn leven met hem wilde delen.

Reply
Linda 21 augustus 2015 - 07:22

Leuk! Wist helemaal niet dat er trouwplannen waren. Mooie ring ook! Volgende week zijn wij vier jaar getrouwd. Het aanzoek was ook zorgvuldig gepland en zag ik al van verre aankomen. Hij was zo zenuwachtig dat hij het opvallend vaak had over ‘wat als’ bang dat ik nee zou zeggen. De ring ging ook overal mee heen, met kerst gingen we uit eten op het strand en versprak hij zich. Toen wist ik zeker dat er een ring was, hij had hem zelfs bij zich maar zich ingehouden. Maar goed ook want zo romantisch was die avond helemaal niet. Een paar dagen later, oudejaarsavond het einde van een grote uitwisseling met een paar honderd jongeren sloten we af met een feest dat mijn verantwoordelijkheid was. Vlak voor twaalf uur kwamen er allemaal gelukkig nieuwjaar berichten waarvan er bij een stond ‘wat heeft ze gezegd’. Toen wist ik al wat er zou gebeuren en vond het wel eng met al die mensen erbij. Dus om twaalf uur was ik niet bij hem in de buurt. Een paar uur later toen het feest was afgelopen volgden er speeches, ik stond op dat moment bij het geluid en hoorde zijn stem door de microfoon mij naar voren roepend. Iedereen dacht om te bedanken maar daar ging hij, op zijn knieën in het bijzijn van heel veel mensen die het ook hebben gefilmd. Natuurlijk heb ik ja gezegd!

Reply
Benella 21 augustus 2015 - 06:37

Wat leuk, gefeliciteerd! En wanneer gaat het gebeuren? Superleuk dat de kids er bij zullen zijn. Hier ook nog niet getrouwd, misschien ooit!

Reply