Tips en Weetjes Zwangerschap

Dit helpt ECHT als je de bevalling wil opwekken.

Je kent dat wel, je bent hoogzwanger en ook al vind je de schopjes en dat gewiebel in je buik nog heerlijk, je kijkt toch heel erg uit naar je bevalling, dat moment dat je je baby in je armen kunt houden en alles daaromheen. Sommige moeders beginnen bij 37 weken al met aftellen en verwachten dat de baby dan elk moment kan komen, toch kan het dan nog 5 weken duren. Ik ben vast niet de enige moeder die wel eens naar huis, tuin en keukenhulpjes heeft gegoogled om de bevalling te laten beginnen. Je komt dan vrouwen tegen die liters bitterlemon drinken, vrouwen die hele ananassen wegwerken en vrouwen die wippen of hun leven er van af hangt. Maar wat werkt er nou wel en wat werk er nou niet bij het opwekken van de bevalling?

Laat die etenswaren maar zitten.

Ook ik heb bij Maxim bitterlemon gedronken (zo ontzettend vies) en zelfs een keer geprobeerd een ananashart weg te krijgen. Beide werkten niet echt en het schijnt dat bitterlemon drinken ook niet echt een goed idee is omdat de baby ervan in het vruchtwater kan gaan poepen, wat bij Maxim ook het geval was. Ook hoor je wel eens verhalen over vrouwen die heel veel vet eten naar binnen propten en daarna gingen bevallen. Natuurlijk kan er wel een verband zijn, maar het is nooit echt bewezen dat je daarvan nou echt gaat bevallen. Je krijgt hoogstens buikpijn en een ongemakkelijk gevoel. Iets waar je ook niet echt op zit te wachten als je toch al hoog zwanger bent.

Drempels rijden, touwtje springen en HAKKUH!

Ik weet nog wel dat ik het programma Barbies Baby aan het kijken was waarin de Nederlandse barbie Samantha een potje ging hakken om de bevalling op gang te laten komen, wat overigens niet werkte. Je hoort heel vaak dat mensen met een noodgang over drempels gaan rijden of touwtje gaan springen om de bevalling te laten beginnen, maar ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar ik kreeg al buikpijn als ik aan drempels dacht! Wanneer ik dan toch in de auto zat en over een drempel reed hield ik mijn buik meestal vast. Het resulteerde af en toe wel in een heleboel voorweeen, maar echt helpen deed het niet.

Seksen dan?

Je hoort heel vaak dat verloskundigen stellen aanraden om maar een potje de liefde te gaan bedrijven als ze hoog zwanger zijn. Op zich zit er wel wat in dat wanneer de penis tegen de baarmoedermond komt deze geprikkeld word en er schijnt ook 1 of ander stofje in sperma te zitten dat een klein beetje verschil kan maken, maar eerlijk? Hadden jullie hoogzwanger nog zin in een potje horizontale tango? Ik voelde me al vreselijk onaantrekkelijk en als ik me dan ook nog bedacht dat ik in bed iets moest gaan doen met dat logge lijf? Nee dankje!

Maar wat helpt dan wel echt?

Het enge wat echt helpt en ook echt onderzocht en bewezen is, is dat het stimuleren van de tepels van de vrouw de bevalling op gang kan brengen. Bij het aanraken van de tepels komt ocytocine vrij, een stofje dat het beginnen van de Β weeΓ«n stimuleert. Ik heb het uitgeprobeerd, (tja als je 40+ weken zwanger bent probeer je wel eens wat) en inderdaad! Ik kreeg er behoorlijke voorweeΓ«n van! Wel vond ik het een beetje een gek idee om de hele tijd te zitten friemelen en toen ik ermee stopte, stopten de weeΓ«n ook vrij snel!

 

Als je al een beetje ontsluiting hebt, kan strippen overigens ook wel helpen. Ik heb hier nog een aparte blog over geschreven die binnenkort online komt!

 

Heb jij ook iets gedaan om de bevalling op gang te brengen of heb je keurig afgewacht?

 

You Might Also Like

30 Comments

  • Reply
    Nathalie
    12 februari 2016 at 21:56

    Hahaha van alles geprobeerd!
    Nathalie onlangs geplaatst…Kids Culli | Pannenkoeken bakkenMy Profile

  • Reply
    Magalie
    12 februari 2016 at 19:23

    hahahahaha “horizontale tango!” geweldig πŸ™‚ Nee zou er ook niet aan moeten denken! Ik ben met 39 weken precies bevallen, hier niks uitgeprobeerd…zelfs geen drempeltje πŸ™‚

  • Reply
    Simone
    12 februari 2016 at 18:20

    Haha ik heb ook lang moeten wachten. Met 41+2 kwam mijn kindje pas dus ik was het echt goed zat. Maar ja, toch maar rustig blijven afwachten.
    Simone onlangs geplaatst…Hoe maak jij je huis veilig voor je kind?My Profile

  • Reply
    mariska
    12 februari 2016 at 17:13

    Framboosbladthee gedronken. Deed ik al vanaf 2e trimester om baarmoeder te versterken om zo een soepele bevalling te krijgen. Dag voor de bevalling was ik er zo klaar mee, dat ik de thee 20 min liet sudderen in en n pannetje en flink sterk gezet, 2 mokken gedronken die dag en de volgende dag had ik idd die soepele bevalling (4,5 uur) πŸ™‚ kan het iedereen aanraden!

  • Reply
    Mathiske's mama blog
    12 februari 2016 at 12:25

    Ik heb keurig gewacht. Het was de uitgerekende datum (04-07) toen zo heet buiten dat ik dacht dat ik beter even kon wachten πŸ˜‰ op 07-07 is onze baby geboren dus heb me nog niet echt druk hoeven maken.

  • Reply
    Liess
    12 februari 2016 at 12:23

    Brb, ik ga even aan mn tepels friemelen.
    Liess onlangs geplaatst…Huisdieren en zwangerschap, Bevalling en BabysMy Profile

  • Reply
    Jennifer
    12 februari 2016 at 11:45

    Bij mij begon het aftellen bij de 30 weken al, dat vond ik echt het punt van “het eind is nabij”. Uiteindelijk bevallen met 38+4, mooie termijn om niet mijn geduld op de proef te hoeven stellen. Ennee, nee, geen tepelgefriemel aan te pas geweest, of andere gekkigheid haha.
    Jennifer onlangs geplaatst…Waarom een scriptie schrijven leuk isMy Profile

  • Reply
    Vlijtig Liesje
    12 februari 2016 at 11:34

    Strippen kan inderdaad helpen, maar dan was de bevalling toch wel op korte termijn begonnen.
    Vlijtig Liesje onlangs geplaatst…Hoe ver woon jij van je ouders vandaan?My Profile

  • Reply
    Jodi - liefthuis
    12 februari 2016 at 11:23

    Wahahaha ik zie al die vrouwen al zitten en als ik het geweten had had ik het zeker geprobeerd. Ik heb de drempels geprobeerd op mijn scooter die ik moest ophalen. Hielp niks, en ik wilde vooral rustig rijden om geen risico te lopen op een valpartij ofzo.
    Jodi – liefthuis onlangs geplaatst…Als je er een moest kiezen? AAAAH stress….My Profile

  • Reply
    Lonneke
    12 februari 2016 at 11:09

    Haha ik heb ook alles gedaan wat ik maar kon vinden helaas hielp niks! James vond het te fijn in m’n buik denk ik πŸ˜‰ mja dan weet ik voor de volgende keer dat ik met m’n tepels moet spelen, lol.
    Lonneke onlangs geplaatst…De ziekte van Crohn Entyvio / Vedolizmub!My Profile

  • Reply
    Jessica
    12 februari 2016 at 11:05

    Ananas eten en bitterlemon drinken komt mij heel bekend voor. Hier werkte het ook niet.
    Het enige wat werkte was toen ik met 39 weken gestript werd. Al meteen daarna kreeg ik lichte weeΓ«n en 2 dagen later werd de kleine man eindelijk geboren!
    Jessica onlangs geplaatst…Wat zit er in het Babydump cadeaupakket 2016?My Profile

  • Reply
    Angela - Mama met passie
    12 februari 2016 at 10:55

    Wel over gelezen, maar het niet geprobeerd. Naomi kwam met 37 weken al, doordat ik ingeleid moest worden. Dat van die tepels wist ik niet, onthouden voor een eventuele tweede? :p
    Angela – Mama met passie onlangs geplaatst…PLOG: Onze bruiloftMy Profile

  • Reply
    Joyce
    12 februari 2016 at 10:29

    hahaha mafkees! Nou hier hielp niks hoor.
    Joyce onlangs geplaatst…Eerste hulp bij: Zwemles!My Profile

  • Reply
    Michelle
    12 februari 2016 at 10:20

    Haha ik denk dat we maar gewoon lekker afwachten! Hoop dat ik dat geduld over een week of twaalf nog steeds zo op kan brengen. Ik geloof er wel in dat hij komt wanneer hij wil; of moeders nou gekke capriolen uit gaat halen of niet.
    Michelle onlangs geplaatst…β€˜HELP, MIJN VROUW HEEFT NESTELDRANG!’My Profile

  • Reply
    Sharon hesse
    12 februari 2016 at 10:15

    Seksen helpt echt wel :p bij quinten en Lorenzo allebei :p alleen dominick niet, want die was gepland haha

  • Reply
    Jessica
    12 februari 2016 at 09:49

    Daar heb ik nog nooit van gehoord! Als ik ooit zwanger mag zijn zal ik het eens proberen als ik het zat ben haha
    Jessica onlangs geplaatst…TAG – 15 dingen die niemand aan je vraagtMy Profile

  • Reply
    Marijke
    12 februari 2016 at 09:00

    O die kende ik echt nog niet. Bij mij was het ook 2x niet nodig en kwamen ze zo perfect getimed dat ik er nog niet zo mee bezig was.
    Marijke onlangs geplaatst…Terugblik #1606My Profile

  • Reply
    Charlotte
    12 februari 2016 at 08:33

    Wij hebben geduldig gewacht, maar Aukje kwam dan ook 2 dagen voor de uitgerekende datum dus dat was fijn!
    Charlotte onlangs geplaatst…Zo moeder, zo dochterMy Profile

  • Reply
    Romy
    12 februari 2016 at 07:46

    Bij m’n zoontje beviel ik spontaan met volle maan 39,3 was ik.
    En had al zo’n vermoede vanaf het begin.
    Nu ben ik 39,2 en hoop natuurlijk weer op elk moment, misschien dit weekend wel of toch pas over een week of 2 wie gaat het zeggen.
    Geduld is een schone zaak bij een zwangerschap.

  • Reply
    Eveline
    12 februari 2016 at 07:44

    Ok dat laatste moet ik dan maar proberen! Ben vandaag 40 + 1 en ze mag echt wel komen… Die buik zit inmiddels wel in de weg en ik ben ook nu echt nieuwsgierig naar haar! Dus wellicht dat dat helpt en mocht ze er dinsdag nog niet zijn, word ik gestript. We wachten af… Inmiddels heeft m’n oven overuren gedraaid van al het bakken, ik heb niks beters meer te doen! πŸ˜‰

  • Reply
    Nicole
    12 februari 2016 at 07:38

    Ik beviel met 37 weken dus zelf niets geprobeerd haha. En lijkt me idd vreemd gevoel om zo aan je tepels te zitten haha. Ben overigens wel benieuwd hoe dat onderzocht is haha..
    Nicole onlangs geplaatst…(Nieuwe) Bekentenissen van een moederMy Profile

  • Reply
    Lilian
    12 februari 2016 at 07:31

    Van een aantal dingen had ik wel gehoord, maar ik denk dat uiteindelijk het lichaam bepaald wanneer je lichaam er klaar voor is. Maar kan me best voorstellen dat je er op een gegeven moment helemaal klaar mee bent.
    Lilian onlangs geplaatst…10 dingen waar je mij voor wakker mag makenMy Profile

  • Reply
    Kim
    12 februari 2016 at 07:16

    Ik ben zondag 40 weken zwanger en ben er ook echt wel klaar mee. Nieuwsgierig naar hoe ons kleintje er uit gaat zien, maar krijg ook steeds meer last van alle kwaaltjes die horen bij de laatste loodjes. Ik heb nog geen trucjes geprobeerd en probeer mezelf voor te houden gewoon rustig af te wachten: het kan nog maximaal 2 weken duren πŸ˜‰

  • Reply
    Marije
    12 februari 2016 at 06:55

    Haha wat grappig om te lezen! Ik denk dat ik alles, op de laatste tip na, maar oversla πŸ™‚
    Marije onlangs geplaatst…Educatief speelgoed van Houtspel.nlMy Profile

  • Reply
    Manouk
    12 februari 2016 at 06:49

    Het eten van een ananashart is zelfs giftig en daarvan kan je dus flink last van je maag krijgen, iets dat ik niet heb uitgeprobeerd en ook niet ga uitproberen. Evenals alle andere trucjes trouwens, het is vervelend om zo lang te moeten wachten. Maar soms hoor ik vrouwen al bij 35 weken klagen (klagen in de zin met vragen als hoe een bevalling opgewekt kan worden, gestript worden etc) en dan denk ik van: “Komop, we hebben het hier wel over de gezondheid van je kind”.

  • Reply
    Elisabeth
    12 februari 2016 at 06:49

    Ik was er met 40 weken ook echt wel klaar mee! Toen ben ik gestript, en heb ik gele curry gegeten (bakerpraatje van mijn moeder). Toen ben ik dezelfde nacht bevallen. Zal meer aan het strippen hebben gelegen dan de curry. πŸ˜‰
    Elisabeth onlangs geplaatst…Voor de papa’s: plan van aanpak voor een romantische ochtend in bedMy Profile

  • Reply
    Josan
    12 februari 2016 at 06:20

    Bij de eerste at ik Ananas. Maar de tweede en derde kwamen eerder dan de geplande datum dus dat was mooi mee genomen.
    Josan onlangs geplaatst…8x Wat ik bij mijn 3de kind anders doe dan bij mijn 1steMy Profile

  • Reply
    Channa
    12 februari 2016 at 06:12

    Haha, ik heb lekker gewacht. Vond het altijd wel grappig om te lezen wat een gekkigheid iedereen uithaalde, maar ben van mening dat het komt wanneer het komt. Geloof dus ook niet in al die zogenaamde trucjes!
    Channa onlangs geplaatst…Shit, ik heb last van Nomophobia. En jij misschien ook wel!My Profile

  • Reply
    Nicole
    12 februari 2016 at 06:12

    Ja een mislukte draaipoging ivm stuitligging. Hop daar waren de weeΓ«n en was ons zoontje veel te vroeg ;-). Nee geintje dat was helemaal niet tof. Ik heb altijd begrepen rauwe ananas. Dat je dat moet eten.
    Nicole onlangs geplaatst…Vijf must-read artikelen van andere blogs!My Profile

  • Reply
    Simpel, met een snufje liefde
    12 februari 2016 at 06:08

    Dat had ik echt nog nooit gehoord! Wel heel grappig. Wie weet heb ik het nog eens nodig.
    Simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…Leven in Amerika….De reis en aankomst.My Profile